problemes amb el menjar
Sempre s'han estat rient del meu fisic per si estaba grasa o si tenia sobrepes (no tenia ni sobrepes ni estaba grasa, pero la gent ho deia), el cas es que a mi ja hem va fartar i fa un any vaig deixar de menjar, vaig aprimar 7 kilos en un mes y ningu s'en va adonar. vaig anar recuperant pes durant aquell any pero ara fa 3 mesos he tornat a tenir problemes i hem sento molt trista y molt malament. Al desembre vaig autolesionarme dues vegades perque hem sentia malament per haber menjat. Crec que ara estic en un pes normal pero igualment segueixo intentant aprimar. Soc 1'45-1'50 y crec que peso 40-41 kilos, totes les meves amigues pesen entre 45 i 55. La gent avegades hem diu que estic grasa i hem fan sentir molt malament. ho he explicat una mica malament pero es molt dificil perque moltes coses estan en el meu cap ara mateix
Laura Centellas

Hola! Primer de tot moltes gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que t'està passant, ets molt valenta fent-ho. Pel que ens expliques portes un temps patint... El pas que has fet consultant és molt important! Pel que ens expliques, dius que no estàs bé ... això ha de saber-ho algun adult de confiança (familiars, professors,...) per poder-te ajudar. Els pensaments i les conductes que ens expliques són inadequades i molt poc saludables i s'han d'evitar. Els problemes amb el menjar són deguts al malestar que estàs patint i utilitzes el menjar per expressar aquest. Pensa que les emocions també afecten la manera com ens mirem. Tots tenim aspectes que no ens acaben d'agradar o que ens fan sentir incòmodes, tinguem el cos que tinguem. El més important és que t'acceptis i et valoris tal com ets! Com? Treballant la teva autoestima. Pots començar pensant en quins són els teus valors, ja que moltes vegades els que ens jutgem som nosaltres mateixos. Et proposo que et posis en contacte amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d'acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t'escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere. Esperem la teva trucada, una abraçada molt forta!!
La Laura Centellas