Problemes sexuals amb la meva parella
Hola, vos escric perquè hi ha una situació amb el meu nuvi que em preocupa una mica. Fa un temps vaig descobrir que el meu nuvi visita pàgines porno, la qual cosa em va fer sentir traïda, a més de fer que perdera una gran part de l'autoestima que tenia. Jo li vaig fer saber com em sentia al respecte del tema, i ell em va prometre que no ho faria més i em va dir que se sentia molt malament per haver fet que jo em sentira mal amb mi mateixa.
La qüestió és que des de fa un temps, cada vegada tenim menys sexe i això em va fer pensar en que potser ell seguia consumint porno a pesar de negar-ho i dir-me que m'havia promès no fer-ho i que no anava a incomplir la seua paraula. Als dies vaig descobrir que, efectivament, el que jo suposava era cert, i la poca autoestima que em quedava va desaparèixer a l'instant. M'agradaria aclarir que portem 2 anys junts i que, quan ens vam conèixer, jo estava prou més prima. Tot aquest assumpte em fa pensar que potser ja no li agrade com abans i em sento molt malament perquè mai no em conta les coses i de vegades és com si em rebutjara, però quan li pregunto si vol deixar la relació sempre em diu que no, que m'estima molt.
El cas és que ell s'excusa diguent que mira porno perquè tan sols ens podem veure el cap de setmana, però jo sempre li ofereixo fotos meves o videos, també li proposo de fer video trucades pujades de to, però sempre em diu que no cal, que ell no és un eixit, i ara al descobrir tot el que acabe de comentar, estic molt desconcertada.
Sento molt de dolor a dintre meu i no sé com gestionar aquesta situació o amb qui parlar. Deuria deixar la meua relació amb ell? Dec sentir-me traïda si mira porno a pesar d'haver promès que no ho faria i d'haver-me jurat que no anava a incomplir la seua paraula? Que mire porno pot significar que ja no li agrade tant com abans? Hauria de perdre pes per tal d'estar com quan es va enamorar de mi i que tot torne a ser com abans?
Ajuda, per favor, estic molt malament.
Laura Centellas

Hola,
Sentim molt que ho estiguis passant tan malament. El porno, a part de ser cinema (DE FICCIÓ) dirigit a persones adultes, és senzillament una font d'excitació visual. Igual que les fantasies serien estimulació eròtica mental.
Consumir pornografía, en general, no significa que la parella no ens atregui, senzillament significa que mirem porno per a excitar-nos i masturbar-nos. Sense més. Està fet només per a excitar l'espectador, no per educar ni ensenyar com són les relacions sexuals.
El tema és que en primer lloc, potser es va comprometre a una cosa que realment per a ell no estava tenint l'impacte que tenia per a tu. Potser per a ell senzillament és veure porno per masturbar-se perquè fer-ho sense el porno li resulta més lent o més avorrit... o pel motiu que sigui. Però normalment no és per substituir res relacionat amb les parelles. La parella és real, el porno no, és a dir, no juguen a la mateixa lliga.
En segon lloc, és important veure què està passant amb la teva autoestima. Ets molt valuosa, més enllà de si has augmentat de pes o no. Porteu dos anys de relació i si en seguiu sumant el cos us anirà canviant. No podem ser sempre iguals en aparença. No escollim a les persones amb qui volem compartir la vida només pel físic, no?
T'animem a treballar en la teva autoestima, en valorar et valor que tens i en estimar-te! També us animem a parlar de tot això però posem el porno al lloc que li pertoca, i no és a la mateixa posició que la teva!
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas