Primera vegada
Hola!
Tinc 15 anys (ell 16) i la meva parella i jo portem 1 any sortint. La cosa és que començo a sentir que vull donar ja el pas de tenir relacions sexuals amb penetració (nosaltres ja em tingut altres tipus). Ja sé que teòricament només jo puc decidir quan és el moment, però hi ha diverses coses que em frenen.
1) Sóc massa jove?
2) No ho he parlat directament amb ella, però la meva mare m'ha deixat caure que vol que esperi, de fet no em deixa que estigui sola amb ell a casa.
3) No em sento cómoda del tot amb el meu cos
He de dir que estic molt a gust amb aquest noi, sé que ell és especial i que si ha de ser amb algú hauria de ser ell. Jo crec que estic preparada, però quan estem en la situació sempre m'acabo fent enrere. També estic ben informada i conec els perills de les relacions sexuals i com evitar-los.
Gràcies per tot el que feu!
Laura Centellas

Hola,
Més que l'edat que tinguis, és si tu et sents preparada per fer-ho, si et ve de gust, si ell és amb qui vols fer-ho... Si tens dubtes o frens, potser pots donar-te una mica més de temps, no passa res. No hi ha pressa, de veritat. Quan hagi d'arribar el moment, arribarà. I recorda que sempre pots fer-te enrere, en qualsevol moment.
Pel que expliques sembla que la teva mare considera que encara ets massa jove i potser aquest és un dels frens que també sents. Creus que parlar amb ella t'ajudaria? Saber quines són les seves pors, la seva manera de veure la situació, etc. Penses que t'aniria bé?
Per últim, què no et fa sentir còmode del teu cos? Aprendre a estimar-nos és bàsic, i sovint no massa fàcil, però ens hi hem d'esforçar i mirar el nostre cos amb amor i respecte.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas