Pensaments intrusius negatius i persistents
Primer de tot agrair-vos l’ajuda que m’heu brindat en altares consultes,
Ara bé, la meva consulta d’avui es la següent. Porto des del setembre/finals d’agost amb pensaments intrusius negatius, tot va començar quan em feia palles, cada vegada pensava en un familiar justet a l’acte (obviament parava), i claro m’angustiava bastant i vaig anar donant-li gran importància quan més endavant em pesaba un pensament on un altercado familiar meu es caía, aquí va començar la veritable angoixa, ho pensaba a cada rato, i claro això va anar empitjorant amb cada vegada pensaments més negatius, fins al día d’avui que no puc aguantar més, he arribat a un extrem molt heavy on hi ha gent q es autolesiona i mira cada velada que hu pensó, em poso angustiat i l’obsessió i la persistencia d’aquests m’agovien la vida i només tinc ganes de plorar, perque mai en la vida faria res d’aquests pensaments que apareixen ya en tot. Només tinc ganes de plorar perque pensó que es tic Boig o algo i que acabaré en un psiquiátric o algo i no puc més. Tampoc sé com dir-lis a els meus pares la situació sense que es pensen q estic boig i damunt no sé si podrien pagar un psicòleg.
Ajuda
Laura Centellas

Hola,
En primer lloc, gràcies per escriure'ns!
Ens sap molt de greu que estiguis patint tant, intentarem exposar-te diferents coses que poden estar passant.
Pel teu missatge sembla que pots estar passant per un moment de molta ansietat, l'ansietat pot tenir infinites formes, i pot desencadenar pensaments obsessius com els que comentes.
Si això passa, pot ser que comencem a experimentar el que es diu fobia d'impulsió.
La fobia d'impulsió fa referència a aquests tipus de pensaments intrussius i obsessius on la por és arribar tornar-te boig i a fer-te mal o a fer mal a tercers, el que genera més angoixa és que el focus de perill és un mateix. Però són només pensamnets i la mateixa por a que passi és un element protector, ja que per això genera tan de malestar perquè no vols que passi res del que penses.
La fòbia d'impulsió ha de ser diagnosticada per un professional de la psicologia especialitzat en ansietat i pensaments obsessius, per a poder fer un bon tractament i donar les pautes necessaries per a sentir-te millor.
Explica a la teva familia que sents ansietat, que no et trobes bé i que voldries demanar hora de visita amb un/a psicòleg/psicòloga. Segur que voldran ajudar-te. I també pots consultar al teu centre d'atenció primària, parlar amb el metge de capçalera i que faci la derivació a psicologia.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas