Estudiar batxillerat
Hola
Actualment estic estudiant 2n de batx i em sento frustrada amb mi mateixa perquè vull treure bones notes i gaudir estudiant com feia abans. Sempre he sigut una alumne que s’esforçava, gaudia i treia notables, m’agradava molt. Però des del confinament de l’any passat, em costa estudiar i fer els deures. Quan faig deures no m’agraden i puc estar-me tota la tarda sense ganes de estudiar però amb l’ansietat de saber que ho haig de fer.
He intentat amb diferents tècniques: apagar el mòbil, dividir els temes o els deures, fer pauses amb premis, mirar videos motivacionals, música relaxant... però res. Tampoc em serveix estudiar amb companys de clase o amigues perquè amb gent em distrec molt. Durant l'últim mes, he deixat de fer els deures però si que he pogut estudiar (sense ganes i malament). El més curiós és que això em passa a casa perquè durant les classes em concentro molt (si la classe és molt avorrida, em costa) però generalment treballo força a classe. He intentat anar a la biblio però em molesta la gent que parla i tampoc em serveix.
No sé que fer perquè sempre m’ha agradat estudiar però en l'últim any no m’agrada, em costa i els meus resultats no son gaire bons i acabo culpant-me, frustrant-me i guardant l’ansietat però vull anar a la uni el pròxim curs i em fa por no pasar batx i haver de repetir un curs.
Laura Centellas

Hola!
A vegades la nostra exigència és desmesurada i volem arribar a ser "estudiants model" i ens oblidem que darrera una estudiant també hi ha una persona. Que no podem ser 24h estudiants.
Intenta donar-te més espais de descans, d'oci i de diversió. Fes altres coses (sobretot manuals o físiques) i queda amb gent.
Dediques moltes hores del dia a estar concentrada en els estudis (quan ets a classe), així que necessites temps per recuperar aquesta energia que has gastat.
Si ho creus necessari, parla amb la teva tutora o tutor sobre el teu rendiment, si creuen que necessites alguna ajuda extra (classes de tècniques d'estudi o de repàs) o bé si cal que parlis amb algun professor/a.
Parla també amb la teva família sobre el teu estat i valoreu si cal que demanis ajuda professional.
Batxillerat sol ser una temporada força complicada i molt estressant. Agafa aire i comparteix les teves emocions. És un moment dur en la vida de l'estudiant i és natural que et puguis sentir sobrepassada en algun moment. Fes pas a pas, i posa't objectius realistes.
Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas