Tinc el cap a un altre llocq
Bé, primer moltes gràcies pel que feuu
Doncs us volia parlar del meu cas perquè no sé què em passa ni com estic.
Desde que va començar el curs estic més distant amb la gent (i algú m'ho ha comentat) i nosé per a què. Aquest any he començat batxillerat (social) i m'estic estressant molt. Fa cosa d'un any vaig deixar el ballet classic (després de set anys) pk ja no volia, no em venia de gust i no tenia temps. Vaig acabar quart d'eso amb unes notes estupendes (mitjana un 8), però aquest any ho estic passant molt malament.
1.Primer de tot, ens hem distanciat amb la meva parella i això no m'agrada. Ho he parlat amb ell però ell ho vol així i jo no el vull deixar pk m'agrada molt i realment quan estem junts és una estona que puc ser jo, ser feliç i no pensar amb merdes, però quan no estem junts és molt borde, a vegades ni em contesta, etc. A veure he de reconeixer que jo soc una mica pesadeta perquè m'agrada molt tenir atenció (però no ser el centre). Llavors, amb una noia (lio/rela --> relació oberta) ja no parlem, ni quedem ni res però jo me l'estimo moltíssim i no vull deixar-la però per tenir algo començat i no aprofitar-ho també em fot i si no fos per ella, tancaria la relació (cosa que el meu novio no vol).
2. Llavors en el tema estudis, aquest any ens han posat molta pressió que és postobligatori i això m'ha afectat molt i no sé com arreglar-ho i, per si faltava tema, m'he posat més autoexigent amb mi mateixa (i no ajuda). He parlat amb els meus pares d'això i em diuen que no passa res si alguna cosa no em va bé, hi ha segones oportunitats i altres camins per fer, i jo estic totalment d'acord amb ells però el meu cap no ho vol admetre. És com si una part de mi em digués que sisi, els pares tenen d'acord (banda optimista) i per l'altre, no,no me'n sortire, tot és una merda, etc (pessimisme). He de dir que he aprovat el 1r trimestre sense haver suspès res però em passo les tardes estudiant i no trec unes notes brillants
3. A part d'això, el meu pare li costa admetre que em faig gran. És a dir, abans jo no tenia amics i el meu pare que no té novia ni amics (pares separats), ho feiem tot junts i ara a mi no em ve tant de gust i amés tinc amics i novio per fer plans i coses. Li costa molt d'entendre. Ho he parlat amb la meva mare i em diu que li doni temps, però no aguanto, amés em crida per tontaries i s'enfada per petits detalls (un dia em va insultar) i pf nosé, he estat a punt de marxar de casa seu tres cops amb un any, i mira que tinc paciencia i no sóc molt rebel en aquest sentit, massa passiva soc. Tot va començar amb el confinament del març del 2020.
4. Aquest estiu passar-me una mica amb l'alchol un dia de festa i vaig tornar a casa molt malament i desde aquell dia, ma mare no em deixa sortir fins gaire tard. Es la tipica que pel grup de mares diu "no les deixem sortir fins gaire tard, la 1 o les 2 maxim que noseque" i les amigues m'han dit que les seves mares els hi han dit que la meva mare es massa protectora i que no em deixa fer res (un punt inclos de castig ho entenc però quasi mai surto, només 1 cop cada dos o tres mesos i és aixi) i nose com tornar a agafar confiança amb ella.
5. No faig res per mi, nivell, ni esport ni res. De fet, no m'agrada res, no tinc cap afició, vull dir, no tinc la manera de distreure'm de manera solitària amb alguna cosa. I he de dir que això m'amarga bastant, però tampoc tinc temps per fer res, sempre estic estudiant, i no ho aprofito prou. Em distrec amb molta facilitat i em desconcentro i nosé. Ara per examens em vaig prendre unes vitamines i no em van ajudar :(
6. De vegades em falta la respiració, nivell que men adono que estic respirant molt poc. nosé què em passa
Bé, nose si comentar res més, tmpoc sé què em passa pel cap. Per sort tinc una amiga que li explico això, però em diu que deixi el novio pero jo no vull i nose què fer.
Gràcies per llegir el text. Nosé què necessito de resposta, la veritat. Opinió i consell, suposo. Estic molt confusa i ofuscada amb tot.
Moltsssimes gràcies i bones festes.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure'ns i explicar-nos com estàs. Intentarem ajudar-te amb els diferents punts que ens has explicat. Tot i així sembla que s'ha ajuntat tot i se t'ha fet una muntanya molt grossa, a veure si la podem reduir una mica:
1. Analitza la teva relació de parella. Una relació de parella ens ha d'aportar benestar i tranquil·litat. També ens hem de sentir nosaltres mateixos i és important que sigui una relació equilibrada, és a dir, que les dues persones aportin la mateixa energia i rebin la que necessiten. A vegades ens pot agradar molt una persona, però hem de valorar si aquesta persona ens convé al costat o no. Valora també la relació amb aquesta noia, si no quedeu ni parleu, quin sentit té mantenir-la?
2. Intenta posar-te un horari d'estudiar i un altre de descans. Respecta't les hores de descans per poder aprofitar millor les hores d'estudi. Si ho necessites parla amb el teu tutor/a sobre les dificultats. Potser et poden ajudar a organitzar-te.
3. No et toca fer-te responsable del teu pare. El teu pare és adult i ha d'aprendre a gestionar la seva situació. Tens tot el dret del món a sortir amb les teves amistats i fer una mica més els teus plans. Si vols, podeu marcar-vos un dia al calendari per fer una activitat junts (ex. dissabte de peli).
4. És natural que la teva mare tingui la necessitat de protegir-te i controlar-te una mica més. Pacta amb ella, i demostra-li que pot confiar en tu. Mica en mica veuràs com t'anirà deixant més espai.
5. Intenta trobar espais de desconnexió. Potser no tens clara cap afició o no hi ha res que t'apassioni, però és important dedicar-se temps d'oci. Fes una petita llista de plaers i coses que t'agradaria fer: banyera amb sals de bany, una caminada, una recepta de cuina, canviar l'habitació, un àlbum de fotos, preparar un regal... Veuràs que hi haurà activitats que et donaran energia, aquestes són les que has de mantenir ;)
6. Intenta algunes tècniques de control de la respiració. Practica la respiració profunda, aquella que fa que s'infli la panxa (i no el pit). Lentament. Si cal, mira algun tutorial com aquest:
R2UQTElk
Esperem haver-te ajudat,
Escriu-nos per saber com estàs!
Una abraçada
La Laura Centellas