mare i novia
Hola, la meva mare no li cau bé la meva novia per una cosa que va passar fa un any i mitg. Abans que passès li queia bé encara que pensava que era una mica vaga, però un dia va tenir un mal comportament a casa meva i bueno, no li va agradar el que va fer i a sobre em va posar molt rallat i nerviós. També, fara cosa d'un any que vam tenir una discusió i vaig trucar a la meva mare més tard destrossat (no ho vam deixar pero em va fer mal coses que va dir) i des de llavors no la veu bé. La meva novia aquella temporada patia depressió i no gestionava gens bé les emocions. Tot aquest any, en canvi, nomès hem patit una discusio o coses petites que s'han solucionat i ha anat bé, especialment aquesta meitat d'any que té bastant controlada la depressio amb medicació i no té tants problemes en la seva vida.
La meva novia crec que tampoc li cau gaire bé la meva mare, perque li va donar un regal que es va prendre malament perque eren coses que havien sobrat i perque sap que té una visió d'ella com de persona que no s'esforça i ho vol tot, i no sé si sap que a la meva mare li cau malament ella...
Des d'aquell dia que es va comportar malament a casa meva que no es veuen; entre el covid, que visc lluny, i que sempre quedem a casa d'ella o una altra que tinc, doncs no s'han vist.
Que puc fer per a que començi a tenir una bona opinió d'ella, i portar-la a casa de nou? encara tardaré una mica en invitar-la a casa pel tema covid però m'agradaria començar a que canviés la seva visió envers ella. Gràcies!
Laura Centellas

Hola!
Fa molt mal veure que dues persones que estimen no s'entenen. I entenem la teva sensació d'estar al mig i de no voler prendre partit.
Pel que expliques, la teva mare té aquesta reacció cap a la teva parella per voler-te protegir. No vol que et facin mal i creu que aquesta persona te'n pot fer.
Per altra banda, potser la teva parella se sent atacada per la teva mare i té la sensació que us vol separar.
Tots 3 esteu patint per aquesta situació i tu hi tens un paper important.
Parla amb la teva mare i explica-li la teva sensació. Veuràs com, mica en mica, redueix la seva hostilitat. Parla també amb la teva parella i fes-li saber el malestar que et genera que es tractin així amb la teva mare. Demana'ls que t'agradaria que hi hagués cordialitat.
I espera que passi un temps... poc a poc. Totes dues han de comprovar si realment "ha canviat la situació".
Et toca a tu posar-te al mig i defensar en cada moment la persona que toqui. D'acord?
Una abraçada!
La Laura Centellas