Passo els patis sola
L'any passat era de les populars de la classe, queia bé a tots els meus companys i teníem una bona relació. A l'hora del pati sempre tenia companyia i m'ho passava molt bé. L'últim dia de curs vam acabar plorant perquè jo marxava.
Aquest any m'he canviat d'institut perquè al meu institut no feien el batxillerat que volia. A classe som tres noies i les altres dues tenen molt bona relació (van de festa, van a dormir a casa de l'altra i fan videotrucades), quan vaig amb elles tinc la sensació que les molesto. Els nois de classe són molt masclistes i fan comentaris impertinents. Per això ara passo els patis sola, no sé què fer perquè noto que no tinc amics i que no encaixo.
Laura Centellas

Hola!
Entrar en un grup classe nou pot ser complicat. Costa trobar la dinàmica i buscar amb quines persones t'hi entens millor.
Des d'aquí et proposem que intentis conèxier una mica millor els teus companys. Parla amb ells (a soles o en petit comitè) per veure com són i com pensen realment. La masculinitat hegemònica fa que si estan en grup s'hagin de comportar de manera més "masculina", però si estan sols, ja no passa (tant). Així que intenta conèixer una mica més les persones de la teva classe.
I pel que fa a la resta de batxillerat, hi ha possibilitat que puguis tenir contacte amb altres grups-classe? o esteu molt aïllats?
Ves-nos escrivint per saber com estàs, i com evolucionen les coses.
Una abraçada!
La Laura Centellas