NENA
Hola, a l'insti em diuen que soc una nena (i soc un nen) diuen que faig coses de noia... que puc fer x ser mes masculí??
InterPersonal

Hola DavidMBox. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot, David, m'agradaria saber quines són aquestes coses que fas i et diuen que "són de nena". Tenir converses llargues amb algun amic o amiga? ser sensible? saber demanar ajuda quan cal? expressar les teves emocions sense tallar-te? parlar amb un to de veu tranquil i sense cridar? portar roba de colors?, no tornar-te boig amb el futbol?...Buff quina llarga llista de coses, adjectius, manera de ser, de comportar-se, etc. s'han atribuit al llarg de la història a les persones pel fet de ser "homes" i "dones", biològicament i sexualment parlant. S'anomenen estereotips de gènere, perquè una cosa és el sexe i l'altre el gènere. Total, que tot això són tonteries que haurien d'estar més que superades i que, per sort, la societat cada cop n'és més conscient. Les persones som persones, i actuem en funció de com som, ens mouen els nostres interessos, les nostres capacitats, habilitats, gustos, etc.. i no el nostre "sexe". M'entens oi? Per tant, penso que has de seguir sent i seguir fent les mateixes coses que has fet fins ara. No deixis que et canviïn amb comentaris estúpids i passats de moda. Es pot ser "masculí" de moltes maneres David.
Una altra cosa és que això realment et preocupi i t'estigui afectant molt. Vull dir que aquestes crítiques t'estiguin fent sentir molt malament i no sàpigues què fer...En aquest cas et recomanaria que en parlessis amb una persona adulta de confiança (pare, mare, professor/a,...) i busqueu ajuda professional d'algun psicòleg o psicòloga per exemple.
Espero que et serveixi. No deixis de ser tu. Gràcies per la teva confiança
Assumpta Muns Altarriba
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat