ajudar a una amiga
hola! primer de tot moltissimes gràcies per fer aixo, ajudeu a molta gent<3
(perdó si m'enrollo una mica)
bueno, el que passa es q jo tinc una amiga que som amigues des de 1r d la eso (ara faig 3r). al principi estavem super be juntes, i a segon, vam seguir sent amigues però amb 2 noies més (que eren amigues seves d'abans). erem un grup de 4 i anavem sempre juntes, quedavem i era com que vam connectar super be i super rapid entre les 4. ens vam fer amigues quasi desde el primer moment i l'any passat va ser genial gràcies a elles. ens ho passavem genial i es una amistat molt maca. a finals de segon, la amiga que ens va "ajuntar" (vull dir la que era amiga d'abans meva i de les altres també i ens vam coneixer "gracies" a ella) va començar a fer coses rares. vull dir a mi es com que sempre em criticava la roba. per exemple portava una samarreta i em deia "vaia puta merda de samarreta" i reia. despres una altre del grup li va dir davant de TOTA la classe que era cayetana i q votava vox que es mentida, nomes ho va dir pq porta pantalons de campana. i sempre ens deixava com en ridicul davant de gent per fer-se la divertida. ho vaig parlar amb les altres i pensaven el mateix. ens feia sentir malament moltes vegades. vam anar a unes colonies i es va distanciar de nosaltres. jo no tinc res en contra d que vagis amb altre gent, pero era com q quan venia amb nosaltres (nomes per dormir) feia molt mala cara. ens va dir q un noi q havua conegut a les colonies es volia suicidar i estava molt afectada. la vam escoltar i ajudar, i vam pensar que estava "rara". era com super borde amb nosaltres i a la meva amiga eestava parlant i li va cridar calla noseque. a mi un dia em va començar a cridar: plasta que ets una puta pesada noseq davant del profe. després, vaig fer una festa de cumple i sen va anar a llegir. tot el rato. jo entenc perfectament que vulguis estar sola, pero digans-ho pq jo em penso que t'he fet algo saps?
aquest any m'han separat de classe d'elles i m'ha fet sentir molt malament pq m'ignorava i m'evitava molt i jo em sentia molt sola i ella no m'ajudava. aquest any, ha tingut un atac d'ansietat i jo se que esta malament pero ja no se que puc fer per ajudar-la...si ella no ens diu com l'hem d'ajudar que hem de fer??
jo ,l'estimo moltissim i vull que estigui bé. que podria fer?? com podria parlar amb ella i que em digues que li passa i com la puc ajudar...?? la vull ajudar, valoro molt la seva amistat pero tambe em fa molt mal...
que puc fer???????
merciii<3
Laura Centellas

Hola!
Entenem que vulguis ajudar-la i que l'amistat que heu tingut té molt valor per tu. Però també és important que valoris què t'aporta actualment aquesta relació.
Ens expliques que se'n riu de vosaltres i que en moltes ocasions us ha fet sentir malament... una relació d'amistat no funciona així. Una relació d'amistat implica cura i estima per les dues bandes. I sembla que ella no aporta la seva part.
Pots intentar parlar amb ella, dir-li que t'has enterat del seu atac d'ansietat, demanar-li com la pots ajudar... però si ella no respon, ho hauràs d'acceptar i donar-li aquest espai que et demana, d'acord?
Una abraçada!
PD: si vols en pots parlar amb les altres amigues i buscar una manera de fer-ho juntes.
La Laura Centellas