Depressió
Bon dia, fa dies que em sento molt malament. Tinc ganes de plorar tot el dia. No aguanto el mínim comentari. Sempre he tingut molts problemes d'aquest tipus, però ara feia temps que no en tenia. M'agradaria saber quins són els símptomes de la depressió, ja que no vull exagerar-ho. Cada dia em sento més sola i començo a sentir que no serveixo per res, però ningú se'n adona. Quan era més petita ho explicava a les meves amigues i em deien que era una exagerada i ara no li explico aquestes coses a ningú. Si em poguessiu donar algun consell per als meus moments així ho agraitia moltíssim.
Moltes gràcies per la vostra feina.
Laura Centellas

Hola!
Ostres, ens sap molt greu rebre consultes com la teva amb aquest patiment silenciat. Totes les persones mereixen sentir-se escoltades i importants per algú.
Independentment dels símptomes de depressió - que els ha de valorar un/a expert/a del camp de la psicologia o psiquiatria - el que és rellevant és el teu malestar. Si tu sents dolor, patiment o solitud, cal posar-hi atenció i buscar ajuda.
Pots buscar ajuda en familiars, en les teves amistats o en el professorat. Explica'ls com et sents i possiblement et guiaran cap a una atenció psicològica especialitzada. Deixa't ajudar per la gent que t'envolta i pels professionals.
Comparteix com et sents, expressa els teus sentiments i emocions, buida el malestar. Treu-lo fora.
Nosaltres seguim aquí, explica'ns com ha anat (si et ve de gust)
Una abraçada!
La Laura Centellas