Suïcidi?
Bona nit, bé primer de tot gràcies pel que feu <3
Bueno, el que vinc a explicar es el que em passa ara mateix. En vull suïcidar i l'únic que m'ho impedeix es el meu germà petit, no puc deixar-lo sol.
Ja vaig passar per algun episodi semblant a aquest l'any passat on estava super deprimida i em feia autolesions, però mai vaig pensar seriament en el suïcidi, només un cop. Curiosament va ser també al desembre.
Doncs aquest any el que m'ha passat es que crec que m'ha agafat depressió. Els meus millors amics ens hem distanciat i això em fa mal perquè trobo que tothom està al seu lloc, amb el seu grup d'amics i feliços mentres que jo estic perduda en un lloc massa gran per a mi i em sento molt sola. Sento que hi ha un motiu més profund darrera de tot això. Em sento super buida, malament i amb moltes ganes de plorar. Quan ploro (sobretot a les nits i els cap de setmanes) m'agafen atacs d'ansietat i només penso en tirar-me del balcó. Deixar una carta. Com si res hagués passat, desaparèixer , marxar molt lluny.
Els hi he fet una carta als meus amics sobre això però crec que no saben com reaccionar hi perquè no ho han passat mai.
Encara que no em tallo, les ganes de matarme son molt fortes i persistents i em dona por, molta.
Es casualitat que sempre sigui al desembre?
No sé qué fer, estic perduda en un lloc molt ampli i ple de camins i no ser per on tirar.
Gràcies
Laura Centellas

Hola bonica,
Gràcies per escriure'ns. Ens arriba el teu dolor i t'abracem molt fort.
La sensació de solitud pot ser molt freda, que ens glaci la sang i el cor. I el sentiment que expliques de sentir que estàs en un lloc molt ampli ple de camins.... si tanques els ulls, potser ens notes més a prop.
Tens algú a qui puguis explicar com et sents? A vegades les amistats ens poden ajudar (però d'altres vegades no saben com reaccionar i es queden paralitzades). Així que intenta buscar una persona adulta amb qui puguis començar a compartir com et sents.
Que coincideixi de nou amb el mes de desembre, pot ser que es tracti d'una emoció estacional. Durant els mesos d'hivern tendim a mirar cap endins, a quedar-nos a casa, a reduir el ritme d'activitat... i quan marxen els "sorolls externs" comencem a sentir els interns. (les nostres pors, preocupacions, el dolor, la tristesa, la pèrdua, la injustícia...) I fa mal mirar cap endins.
T'has plantejar l'ajuda professional? Potser és un bon moment per iniciar teràpia i poder desgranar tots els teus sentiments. Parla'n a casa i demana'ls ajuda. Veuràs que responen millor del que et penses.
Estàs passant per una termporada de molt dolor... i pot semblar que sempre serà així, però canviarà. De veritat.
Nosaltres seguim aquí, explica'ns com estàs i ens vas mantenint informades.
Et deixo alguns enllaçs on et poden ajudar:
Telèfon de Prevenció del Suïcidi: 900 92 55 55
Una abraçada molt forta
La Laura Centellas