Alguna cosa.(?)
Hola, jo estic preocupada pq una amiga mrva pateix trastorns mentals, i que un cop em va confessar, que uns anys enrere es va començar a tallar (pq a adolescents va veure moltes persones que deien que es tallaven.) Em va dir que va començar rescant-se amb un plàstic, després va passar a cuchilles i lo de dins la maniqueta. I tb va començar a provocar-se el vòmit... Ella diu que no ho va fer per cridar l atrnció, sinó pq volia que la seva psicòloga s adones qur estava malament f veritat. Pero...pot ser que comences un tca?
I lo dels talls, (pq no es normal oi? Dncara que va fer lo que feis altre gent. Si hagues estat be no ho hauria fet? O que? Esk tb esta preocupada que creu que realment no es te que prendre medi, creu que tot esta equivocat (pastilles de psiquiatra) i tb pensa que ella mateixa s ha fet posar "malalta" i creu que les pastilles, per ex si son x aprimar-te que li fa venir mes gana. Una altre medi que es per depressio li dona la sensacio que realment ella no ho necessita i que s estan equivocant. Ah i a vegades s ha pres pastilles i diu que no sap pq, a mi, solament em va dir que li agradaria tornar a estar ingressada. I que no sap pq ho fa de prendre's medi pero molta.
Em pots contestar totes aquestes coses?
Laura Centellas

Hola!
Els problemes de salut mental tenen aquesta gran complicació: pot ser que la persona els negui o que cregui que formen part de la seva manera de ser o, fins i tot, que els pots controlar. Però no és així. Si ha estat valorada per un servei de salut mental i està en tractament, confia en els professionals.
La teva feina és donar-li suport, escoltar-la i estar amb ella. Demana-li què n'espera de tu, què pots fer per ajudar-la. Potser vol que l'escoltis o potser vol que li expliquis els teus problemes. Fes-ho.
No és fàcil estar al costat d'una persona amb una malaltia. Ens costa molt saber acompanyar el patiment sense posar-nos com a "salvadores" (voler resoldre tots els seus problemes). Així que si sents que no pots més, que et descarrega l'energia, parla-ho amb algú i pren una mica de distància per agafar aire. Et necessita, però no ets imprescindible. Primer ets tu.
Si tens preguntes més concretes, nosaltres estem aquí, d'acord?
Una abraçada!
La Laura Centellas