El meu somni
Estic fent 2n de Batxillerat, aquest estiu vaig descobrir que el meu somni es estudiar Medicina, de 1r no arribo al 7 de mitjana per això abans de començar 2n em vaig posar al cap que m’hauré d’esforçar al màxim per treure deus i poder entrar, perquè impossible no es però si difícil.
He començat bastant bé, però a la setmana d’examens m’ha anat malament, n’he suspès dues... i les altres no pasen del sis. Jo dono el màxim de mi però estic farta de no tenir cap resultat, una profe em va dir que podia fer un cicle per entrar però es que no vull! Em nego! desprès d’haber sufrit dos anys de batxillerat no vull estudiar dos anys més per entrar a la carrera, a més, medicina son 11 anys ...
No surto els caps de setmana, perquè els meus pares son molt estrictes però esque estic farta de la meva vida, avegades només penso en morir perquè me sento tonta , escric aixo amb el cor trencat i plorant, molta gent no li dona importància a les notes perque s’ho miren el dia abans i treuen bones notes, jo m’ho miro una setmana abans i no passo del 6. Necessito ajuda siusplau perquè sino aixo acabarà molt malament.
Estic farta de sentirme com una merda, els caps de setmana no paro de fer feina però es com si no he fet res.
Laura Centellas

Hola!
A vegades no hi ha una relació directa entre les hores d'estudi i les notes i això pot frustrar molt.
Si sents que ja hi dediques moltes hores, potser hauràs de canviar altres aspectes:
- Descobrir quines són les teves dificultats o demanar-ho al professorat. On t'encalles? Amb quines dificultats et trobes quan fas un examen?
- Posar-te expectatives més ajustades. Canviar-les. Per exemple, potser no és molt realista treure 10 a totes les assignatures però sí que pots proposar-te treure un 8 a una que t'agradi molt i les altres intentar aprovar-les amb més d'un 6. O en el cas de la carrera, potser pots buscar quines notes de tall necessiten altres carreres relacionades amb la salut: infermeria, fisioteràpia, odontologia, Auxiliars d'infermeria.
- Intentar aprofitar millor les hores d'estudi anant a alguna acadèmia o amb classes particulars. Per aprendre tècniques d'estudi o formes d'estudiar diferent.
Davant la frustració és important valorar-ho tot per saber com continuar. Tal com vas ara no està funcionant, oi? Doncs caldrà canviar alguna cosa!
Escriu-nos sobre els canvis que hagis pogut aplicar, nosaltres seguim aqui ;)
Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas