Es pot considerar aixó abús?
Fa un temps em va passar una cosa que a dia d'ara encara no entenc, ni sé si es podria considerar o no abús.
En aquell moment jo tenia una parella que em feia sentir molta buidor, però no sabia si era normal sentir-se així ni tampoc sentia que fos capaç de sortir de la relació. El cas és que aquesta parella sempre em demanava sexe oral i a mi no m'agradava, però si no s'ho feia s'enfadava amb mi, per tant jo deia que sí i ho feia perquè no s'enfadés i simplement per "acabar amb el problema" el més aviat possible. Un dia em va demanar si podia ejacular dintre la meva boca, i jo vaig dir que no, molt clarament i vàries vegades, però igualment ho va fer, de fet em va possar la mà darrera el cap perquè així jo no em pogués "escapar". Mai s'ho he pogut explicar a ningú, i no vam tornar a parlar del tema.
Ja no estic amb aquesta persona però m'agradaria la opinió d'algú extern perquè posi una mica de llum a la situació.
Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola,
Ens sap molt de greu que hagis hagut de viure una situació així. En primer lloc, volem dir-te i transmetre't de forma molt clara que en cap cas, RES del que vas haver de viure amb aquest noi va ser culpa teva. Has estat la víctima de tota aquesta situació i ell no et va respectar.
Es diu que les relacions sexuals han de ser CONSENTIDES, i que sense consentiment són una violació/agressió sexual. I és cert, però hem de fer un matís, moltes agressions sexuals (on incloem les violancions) es duen a terme dins les relacions de parella, ja que no només hem de tenir relacions sexuals consentides, perquè podem consentir o cedir per evitar una conseqüència com una discusió, una ruptura, una mala cara... , les relacions sexuals a part de ser consentides, també han de ser DESITJADES.
Una relació sexual consentida i no desitjada és una agressió sexual.
Una relació sexual no consentida i no desitjada és una agressió sexual.
Una relació sexual no consentida i desitjada és una agressió sexual.
Les agressions sexuals, els abusos sexuals, les violacions... són situacions traumàtiques i sovint podem reviure pensaments, situacions, dolor i malestar relacionat amb aquell fet. Se'n diu Estrès Postraumàtic, i pot aparèixer passat un temps de l'agressió.
Ens agradaria enviar-te una gran abraçada i t'animem a que, ja que has fet un dels passos més difícils que és el de trencar el silenci i explicar el que vas patir, puguis buscar ajuda professional amb una psicòloga si sents que sola no pots.
Estem aquí per si vols consultar qualsevol cosa, no estàs sola i ens tens aquí si ens necessites.
Una forta abraçada!
Us deixem, a tu i a totes les lesctores del consultori, alguns recursos per si en algun moment alguna viu alguna agressió sexual:
- Directori amb centres on us poden atendre:
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangelpsico
La Laura Centellas