Por irracional
Hola,
Us escic perquè no sé que fer.
Totes les meves amigues ja han s’han liat i ho fan freqüenment, jo ho fet un parell vegades però no m’agrada, i quan he de quedar amb un noi (de forma sexual) no vull, ho paso malament perquè sempre penso que anirà malament i els acabo ignorant o deixant-los a la “friendzone”.
Aquest problema té una altra part, quan m’agrada un noi lligo amb ell, però quan posa interès en mi, començo a veure-li tots els defectes i em deixa d’agradar. Només vull les coses quan no les tinc, soc egoista i mala persona i em sento malament per fer mal als altres, tinc por de no enamorar-me mai o si ho faig que no sigui recíproc.
Bé espero que em pogueu donar algun consell, ho he parlat amb moltes amigues però cap m’ha donat una resposta que em solucionés el problema.
Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola,
No sabem si el que puguem dir farà que no et relacionis d'aquesta manera però esperem que t'ajudi.
En primer lloc, t'animem a reflexionar sobre com i de quina manera et parles "soc egoista i mala persona", potser encara no has après a relacionar-te d'una altre manera. Potser el fet de liar-te amb algú a part d'aquesta por a que vagi malament, és a dir, por al fracàs, et frena, i potser en algún punt de les teves emocions et fa por també si va bé, per por al compromís o por a que et facin mal si després es trenca la relació.
Sovint la por a patir o la por a fracassar ens limita en moltes situacions. A vegades, no tenim els recursos per a poder sentir-nos protegides i segures, i per tant, la por s'encarregarà d'allunyar-nos dels possibles perills que percebem. I a vegades és necessari. Altres vegades, volem aprendre una altre manera de fer-ho.
No sabem en quin punt estàs però t'animem a començar per parlar-te de forma amable ;)
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas