Altes capacitats
Holaa, bones!!
Quan tenia sis anys em van portar a un "psicòleg " (no recordo ben bé què era)i em van fer una prova d'IQ. El resultat va ser de 137-142. A més a més van estar pensant passar-me de curs, però al final no ho van fer perquè les meves relacions socials eren molt bones i no volien que es trenquessin.
Quan era més petita, no li donava gaire importància. Tenia molts amics. Això sí, veia que no encaixava. A ells els hi agradava jugar a coses que a mi no. No m'entenia amb ells. Quan feiem dinars amb els pares i els fills, jo sempre volia participar en els temes del grans i estar activa en les seves converses i ni els meus amics ni els adults em deixaven.
Ara, encara em passa, però he après a deixar-ho una mica de banda.
Sento que no ho puc parlar amb cap dels meus amics perquè no vull sonar egocèntrica. A més a més, ells no m'entenen quan els parlo d'aquests temes.
Els meus pares sempre m'han intentat mantenir ben informada (sóc una persona inquieta que pregunta constament i li encanta aprendre coses noves).
Aquí ve el que m'engoixa.
Sento com si les AACC tinguessin un prototip i un estereotip molt estret i petit en el que no sempre m'hi sento identificada.
Tinc un company a la classe superdotat que el van passar de curs i no em sento per res com ell ni tenim la mateixa intel·ligència.
He après a passar bastant del que pensen els meus amics. Sempre m'he avingut sempre amb gent més gran que la meva.
M'agradaria saber què és calcula quan et fan el test d'IQ i si aquest pot disminuir amb els anys.
Moltes gràcies per l'atenció <3
Laura Centellas

Hola!
Les AACC no defineixen a la persona. No hi ha un "prototip" de persona amb AACC. Som persones (amb el seu caràcter, història i interessos diferents). És una etiqueta explicativa del que passa però no descriptiva de com és la persona. Així que oblida si segueixes o no el patró establert. No existeix.
És important que puguis trobar un espai amb qui compartir com et sents. Explicar com ens sentim ens pot ajudar moltíssim a sentir-nos part d'un grup (familiar, d'amistats o esportiu, per exemple). L'ésser humà necessita aquesta dosis de contacte social.
Finalment, en un test d'intel·ligència es valoren diferents aspectes (segons el test) i poden tenir diferents apartats: memòria, atenció, lògica, capacitat verbal, velocitat de processament....
Sovint son característiques molt lligades al concepte acadèmic i s'obliden d'altres capacitats que també formen part de la persona: capacitat musical, relacions interpersonal, empatia i intel·ligència emocional...
Està bé que vulguis estar informada, però no deixis que això et limiti en la teva manera de ser, d'acord?
Una abraçada!
La Laura Centellas