toc?
Hola,
es considerarien possibles simptomes de TOC calcular i apuntarme el numero d'hores que he portat una prenda de roba en concret (i ara amb el rollo covid, taambé les hores que he portat la mascareta)? I també quan començo una setmana, pensar en que menjare cada un dels dies (sense repetir res dos dies sseguits i intentant no menjar dos dies seguits coses "poc saludables" sino sento que engordo i em sento malament), apuntarme quin és l'ultim cop que rento algunes prendes (llençols, bufandes...), calcular quina roba em posaré cada dia i mirar de no repetir tampoc cada dia, i també pensar quins dies rentarme el cap i nomès de pensar que el dia que tinc pensat rentarmel no puc per x motiu o plan, ja començo a interntar pensar que fer, si el dia abans adelantarho, o el dia despres ni que estara brut i aixi donant voltes tot el rato... També tinc molta mania amb els microbis i si algu toca algo meu em fa fàstic, i si toco la porta del pis ja no puc deixar de posarme el gel hidroalcoholic al sortir. Fa anys inclús tenia la necessitat de entrar a tots els videos de youtube que estaba suscrita i mirarlos per sobre, perque pensava en donar una oportinitat al video ni que no sempre els temes eren del meu interes, i aixo va fer que tingues menys temps per centrarme en els estudis i baix suspendren bastantes. Això últim ja ja no ho faig pero tinc la necessitat d eveure molts videos al dia.
Quan alguns d'aquests calculs no m'encaixen, tipo menjar dos dies seguits el mateix perque menjo fora pero jo ja havia menjat alló, un dia que tenia pensat no em puc dutxar perque no tindré temps en un dia, i també si exedeixo les hores de portar prendes o la mascareta , tot aixo em sent malament i neguitosa.
Ho pregunto perque per mi sembla normal pero potser no ho es tant. M'agradaria saeber simplement si aixo pot ser un indicatiu (no un diagnostic perque se que no en feu) i si és aixi ho consultare.
Gràcies
Laura Centellas

Hola!
Tal com dius nosaltres no fem diagnòstics, però en psicologia tenim alguns criteris que ens indiquen quan hem de parlar amb un/a professional:
- Quan sentim dolor o malestar i no el podem gestionar
- Quan la dificultat/malestar ens afecta en el nostre dia a dia.
En el teu cas ens dius que a vegades et complica el teu dia a dia. A més, si dediques tanta estona a aquests càlculs, segurament et pren hores del dia que podries fer altres coses, no?
Si sents que se t'escapa de les mans, que el malestar és exagerat i que no pots ser flexible (no apuntar-te les hores de la mascareta, repetir alguna peça de roba o menjar...), segurament un/a professional et pot ajudar.
Una abraçada!
La Laura Centellas