Preocupada per tema autolesions
Avui la me a millor amiga m’ha confesat que fa una mesos que s’sutolesiona i que es va intentar suïcidar…
Quan tot va començar jo no estaba amb ella perquè estaba enfadada i perquè tenia un problema personal, i ara em sento una mica culpable…
Ns que fer per ajudar-la o recolzar-la ( els seus pares ja ho saben i ella ja rep atenció professional)
Li he explicat a la meva mare i m’ha dit que algo en ella no està be, ja que com una persona es pot autolesionar o simplement pasar li la idea pel cap.
Jo volia com “aprifitar” que la meva amiga s’havia atrevit a sincerar-se per dir-li a la meva mare que durant l’estiu vaig pasar un TCA i que molts cops d’em va pasar la idea de tallarme pel cap, pero ara no ho faré perquè se que em tractarà com a una boja com ho està fent amb la meva amiga, pero la meva mare no sap que ella ha pasar per coses molt jodides i la veritat es que jo l’entenc perquè jo he tingut aquests pensaments….
Que puc fer per ajudar-la? I per fer entrar a la meva mare en raó?
Laura Centellas

Hola!
Amb la teva amiga:
Accepta que les circumstàncies del passat no les vas poder canviar. Parla amb ella i expliqueu-vos com us vau sentir, intenteu compartir des del cor i buscar el perdó mútuament.
Ara no has de fer res "especial". Estar amb ella, intentar quedar, fer activitats juntes. Escoltar-la, deixar que hi hagi silenci, parlar del que li interessa, parlar d'altres temes, explicar-li els teus problemes, escoltar els seus... Ser allà és suficient. Demana-li què necessita i en què la pots ajudar. Segurament ella ho sabrà millor.
Amb la teva mare:
És possible que la teva mare no sigui conscient de la situació ni conegui amb prous detalls la vida de la teva amiga per entendre la seva salut mental. Potser el fet que tu li comparteixis la teva situació de l'estiu, pot ajudar-la a repensar sobre el tema. És la teva mare, tenies ganes d'explicar-li. Fes-ho. Potser et sorprèn la seva resposta!
Una abraçada!
La Laura Centellas