perquè em ve ara?
Hola! no se ben bé si aquesta consulta va aquí realment. La cosa es que fa ja dos anys vaig conéixer a un noi (amb qui per sort vaig estar 3 mesos només) amb el qual el primer cop que vam quedar ell em va insistir a tenir relacions després de liarnos a casa seva. Em va dir que no podia deixar-lo amb aquest "calentón" que li faría mal això i jo no sabia ben bé que dir. Li vaig contestar que no estava segura, que em feia por i que millor no, però ell va insistir més dient que m'agradaria, que si no ell pararia i tot això. Ara em culpo per haver-me callat, després de dir-li que no estava segura i que tenia por ell va començar a tocarme i a tenir relacions amb mi i no entenc perquè em vaig quedar callada, potser em sentia malament per haverlo calentat i després deixarlo així com ell deia. La cosa es que vam seguir quednt perque ell a mi m'agradava i pensava que no feia res amb maldat, però altre cops a casa seva quan jo estava cansada i no en volia més ell venia i em deia que tenía molt poc aguante, que havia d'aguantar més amb la meva edat, i tronavem a tenir relacions tot i jo dir-li que estava cansada. A tot això jo només li deia un o dos cops i ja em quedava callada i el deixava fer. Pensava que ell no estava fent res dolent, perquè ara després de 2 anys em culpo tant i sento tant fàstig?
Realment sento que l'hauria d'haver aturat, ell no em va forçar físicament a res, i em tractava "bé". Un día em vaig enfadar molt amb ell perquè anava drogat fins a dalt de maria, i li vaig dir que jo estava malalta del cor i que no podia respirar tot això i tot, ell deia que en uns mesos ho deixaria però jo estava molt enfadada. Per desenfadarme suposo ell va començar a tocar-me i jo li vaig dir que així no ho volia arreglar, que no era la forma, i la seva contestació va ser que ell sabia que això a mi m'agradava i va començar a penetrar-me.
Em fa mal escriure això però no entenc, com puc oblidar això si fa tant de temps i no m'ha fet mal fins ara? Em sento fatal per que crec que no vaig saber deixar clar el que volia, i a temps d'ara segueixo pensant que ell no es un mal xaval i que no va fer res amb males intencions, però perquè sento que em contradic tant? perque si tan bo era, perquè sento que em va destrossar? mai li he tornat a dir perquè li vaig demanar que ens allunyessim perquè jo no tenia ben clar com em sentia amb ell i que millor volia distància.
Sento el gran text, moltes gracies.
Laura Centellas

Hola,
Ens sap molt de greu que hagis hagut de viure una situació així. Entenem el pensament que sovint apareix quan vivim una situació d'aquest estil de "ho hauria d'haver aturat", però volem dir-te i transmetre't de forma molt clara que en cap cas, RES del que vas haver de viure amb aquest noi va ser culpa teva. Has estat la víctima de tota aquesta situació i ell va manipular, va utilitzar el xantatge i no et va respectar.
Es diu que les relacions sexuals han de ser CONSENTIDES, i que sense consentiment són una violació/agressió sexual. I és cert, però hem de fer un matís, moltes agressions sexuals (on incloem les violancions) es duen a terme dins les relacions de parella, ja que no només hem de tenir relacions sexuals consentides, perquè podem consentir o cedir per evitar una conseqüència com una discusió, una ruptura, una mala cara... també han de ser DESITJADES.
Una relació sexual consentida i no desitjada és una agressió sexual.
Una relació sexual no consentida i no desitjada és una agressió sexual.
Una relació sexual no consentida i desitjada és una agressió sexual.
Les agressions sexuals, els abusos sexuals, les violacions... són situacions traumàtiques i sovint podem reviure pensaments, situacions, dolor i malestar relacionat amb aquell fet. Se'n diu Estrès Postraumàtic, i pot aparèixer passat un temps de l'agressió.
Ens agradaria enviar-te una gran abraçada i t'animem a que, ja que has fet un dels passos més difícils que és el de trencar el silenci i explicar el que vas patir, puguis buscar ajuda professional amb una psicòloga si sents que sola no pots.
Estem aquí per si vols consultar qualsevol cosa, no estàs sola i ens tens aquí si ens necessites.
Una forta abraçada!
La Laura Centellas