Mentir
Bon dia
El problema és que soc una persona que s'ha acostumat a mentir desde molt petita, rollo ho faig cada dia molts cops.
Les principals mentides que segueixo desenvolupant són sobre la meva vida amorosa (i sexual), quan realment casi no he tingut mai res amb ningú.
També ho faig sobre la meva salut, que tot i que no és la millor, exagero.
La meva personalitat es basa en mentides, simplement explico el que voldria que fos i sé que això no és normal.
Li vaig comentar per sobre a la meva psicòloga i em va dir que va ser un mètode de protecció de quan era petita perquè no estava gaire atesa i que ho faig per ser acceptada.
No vaig aprofundir més perquè em fa molta vergonya admetre totes les mentides que he dit respecte a la meva vida i que em digui que tinc un transtorn.
Tampoc no vull haver de dir als meus amics que els he mentit perquè no els vull perdre, seria ètic simplement deixar de mentir i deixar tot el passat sense rellevància però tampoc desmentir-ho? I com ho faig?
Moltes gràcies ❤️
Laura Centellas

Hola!
Si ho has comentat a la teva psicòloga ho tens molt fàcil per poder-ho treballar més a fons. Diga-li que aquest tema et preocupa bastant, que vols canviar-ho i reparar-ho però que et fa por perdre les amistats.
Segurament parlareu sobre la necessitat de mentir. Què creus que passaria si diguessis la veritat? Quina satisfacció et dona mentir? Què t'aporta?
Amb ella també podeu treballar quines mentides cal desmentir directament, quines pots deixar passar i quines pots explicar millor quan surti el tema.
La teva psicòloga és la teva professional. Vol ajudar-te i la seva feina és acceptar-te tal com ets, sense jutjar-te i valorar-te per qui ets. Confia en ella i veuràs que et serà més fàcil reconduir aquest tema. Confia-hi.
Una abraçada!
La Laura Centellas