Vagina
val, possiblement això us ho han preguntat varis cops però és un tema que em té molt amoïnada. Crec que no m’entra un tampax, ho he provat varis cops i quan l’intento entrar em fa mal i sento que no m’entra, cosa que m’han dit i he buscat per internet que no n’hauria de fer. No sé si es que no me’l coloco bé o que passa pero estic espantada. Tinc por de patir de vaginisme, tinc por que al’hora de mantenir relacións no m’entri o em faci molt mal perquè ara ho veig “impossible”. He pensat en anar a un ginecòleg o algo però em fa vergonya dir-li ala meva mare la meva “por”. Soc una drames però fa temps que tinc aquesta preocupació i he pensat que em podrieu ajudar.
Gràcies:)
Laura Centellas

Hola,
En primer lloc, tranquil·la, sovint hem d'agafar pràctica a l'hora de col·locar-nos el tampó. Moltes vegades quan ens fa mal és perquè no el portem ben col·locat. És important que coneguem la nostra anatomia per tal d'introduir bé el tampó en la direcció que toca, ja que la vagina no és un tub recte.
Nosaltres et recomanem que comencis amb tampons de la mida més petita, que vagin amb aplicador de plàstic, així et resultarà més fàcil posar-te'l. Posa't amb una posició còmoda i si cal, ajuda't d'un mirallet per observar bé l'entrada de la teva vagina i com vas introduint l'aplicador. Llegeix-te amb deteniment les instruccions del producte i fixa't en els dibuixets que l'acompanyen (et seran d'utilitat). Si veus que estàs nerviosa o molt tensa, millor que ho deixis per un altre moment.
Si tot i així segueix resultant impossible i el dolor no desapareix, el més recomanable seria consultar-ho amb una ginecòloga i també amb una fisioterapeuta de sòl pelvià perquè puguin valorar si hi ha alguna causa orgànica que expliqui el que t'està passant. Sabem que a vegades fa vergonya consultar sobre aquests temes, però quan es tracta de salut és important fer fora la vergonya i la salut és el que ha de prevaler.
Una abraçada i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas