Em sento molt sola
Hola, bona tarda.
Sincerament, no sé perquè estic escrivint això aquí perquè no estic fent una consulta com a tal, simplement vull desofergar-me una mica i que per una vegada no sigui parlant al buit o amb mi mateixa (a més, sempre que us he escrit m'han anat molt bé els vostres consells, mil gràcies).
El títol de la consulta ho diu tot: em sento molt sola. Tinc amics i amigues, i un grup amb qui em sento genial. Però des de l'estiu que estava patint per quan obrissin les discoteques. Perquè les amistats que tinc ja tenen altres cercles de gent amb qui surten de nit. I, tot i que alguns m'han dit de sortir algun dia, no tinc cap grup fixe amb qui sortir de nit, sinó que és gent "esporàdica". No sé si m'estic explicant gaire bé, la veritat. El que m'és raro és que a mi el fet de sortir de festa no em crida gens l'atenció. Sóc la típica noia que treu bones notes i que no li agrada ni beure, ni fumar ni res d'aquestes coses. Però tot i això, m'agradaria tenir un grup amb qui poder sortir quan vull. Pensar en la nit de cap d'any em fa tenir ansietat, ja que és la típica nit que tothom fa el sopar amb la família i surt de nit, i jo segurament no podré sortir.
Segurament, pensareu que tot això és una tonteria, i que el més fàcil seria parlar-ho amb els meus amics. Però no crec que sigui tant senzill, perquè jo no em porto amb qui ells s'ajunten. Les meves amistats estan molt basades en la gent de l'escola, però la majoria d'ells tenen amistats de l'equip on juguen (jo no jugo a cap esport, així que no tinc gaires amics que no siguin de l'insti). I clar, preguntar-los si puc sortir amb aquests grups de gent, seria raríssim perquè em marcaria una acoplada impressionant.
Ara que estic escrivint això res té gaire sentit i no sé ni si ho entendreu, però de veritat que viure cada dia amb això em mata.
Em fa molt mal el cor veure les stories de la gent el dissabte pel matí quan em llevo. I em fa moltíssima por que això sempre sigui així.
En fi, suposo que pensareu que soc una pava, però ja he dit el que volia dir.
Merci per llegir-te això.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per tornar a confiar en nosaltres i ens alegra veure que escriure'ns t'ha ajudat una mica!
El que expliques no és cap tonteria, de fet hi ha moltes persones que segur que s'hi senten identificades. Així que gràcies per compartir-ho!
Des d'aquí et diríem que primer, en comptes de mirar enfora cap als altres, et miris a tu i posis el focus en tu. Que un dissabte qualsevol et puguis fer la pregunta: "tinc ganes de sortir avui?" i segons la resposta puguis valorar quines opcions tens.
Si t'han convidat i et ve de gust, apunta-t'hi! (T'hi volen).
Si et ve de gust sortir i saps que un grup sortirà, pregunta si és molt exclusiu o no.
Aquí et direm que siguis observadora i analitzis la dinàmica de grup. Hi ha grups que són molt tancats i els costa acceptar gent nova. En canvi hi ha grups que són molt oberts i els agrada que vinguin persones diferents. Fixa-t'hi i busca entre els grups dels teus amics, quins són els més propensos a acceptar gent nova.
Finalment, si tens persones que et conviden, ves-hi! Mica en mica ja aniràs trobant (i coneixent) persones amb les que puguis anar quedant cada setmana. Encara no tens el grup muntat, però es pot muntar. No sempre serà així. Confia en tu.
I per la nit de Cap d'Any... és una nit molt sobrevalorada on moltes persones fan veure que s'ho passen més bé del que realment s'ho passen. Tot i així, quan s'acosti la data, intenta esbrinar quins plans tenen les teves amistats per veure si t'hi sentiràs còmode ;)
Una abraçada molt forta! Escriu-nos sempre que ho necessitis. Nosaltres som aquí.
La Laura Centellas