Ansietat social
Hola, primer de tot ns si el que em pasa es ansietat social, no em vull autodiagnosticar, pero jo ho sento així.
Em costa molt parlar amb la gent, quan ho tinc de fer m’entra molt estres, de fet per llegir un simple text en veu alta a classe, tinc por a travar-me, no parlar prou fort o que no d’em entengui i això fa que no participi en les classes a menys que el professor/a m’ho digui. L’any passat fent presentacions ho vaig passar molt malament, un dia el vaig tindré d’apoiar a la paret perquè no parava de tremolar,…
La meva mare em diu que socialitzi pero només de pensar-hi uns nervis generals s’estenen pel meu cos i ns es com si el meu cos es poses en alerta. Penso tot el rato en que dir, que pensaran de mi, com no tocar-me els dits tot el rato, com no tremolar, com no sobre pensar el que he dit prèviament, com no arrepentir-me, com no quedar malament, com donar conversa,…
Com puc millorar? Perquè sinó acabaré sola, sense amics ni res (pero jo ara estic be com estic, amb 2 amigues i ja, i de fet paso mes temps sola que amb gent i gaudeixo més del que estic sola)
Laura Centellas

Hola!
Nosaltres no podem saber si tens ansietat social o no sense una valoració exhaustiva d'una persona especialitzada en el camp de la psicologia o la psiquiatria. Així que intentarem centrar-nos en el teu benestar.
Pel que expliques, sembla que, tot i la problemàtica, tu estàs bé amb les amistats que tens actualment. Hi ha una part de tu que és més introvertida i prefereix estar sola, així que endavant!
Sembla que el món actual està pensat per persones extrovertides i molt sociables, mentre que hi ha una gran part de la població que no necessita estar constantment en societat. Però aquesta gent queda invisibilitzada i ens fan creure que tenim un problema.
Centra't en el que t'agrada, en passar estones amb la teva gent i quan et toqui socialitzar, posa el focus en l'objectiu: conèixer la persona, aprofundir en un tema, llegir en veu alta. Intenta allunyar-te dels pensaments que et fan interferències: "què pensaran de mi, em toco massa els dits, no quedaré bé, em quedaré en blanc...". Els pensaments els tindràs igual, però intenta no donar-los tanta força i centrar-te més en l'objectiu.
Sabem que és difícil i que cal tot un aprenentatge, però mica en mica podràs sentir-te més segura en aquestes situacions. Tot i així, si sents que necessites ajuda professional, demana-la! Et guiarà en aquest camí.
Una abraçada!
La Laura Centellas