no sé què fer
la meva nòvia, està bastant malament. Porta setmanes tornant a estar malament, es deprimeix molt més i sense motiu, s'autolesiona i diu que està començant a tenir un altre cop pensaments suicides. Llavors jo no sé que fer, com actuar. Sé que la possible resposta sigui parlar-ho amb un adult, però no pot. A part ella va a una psicòloga però no aconsegueix obrir-se. També no sé si em podrieu donar algun consell perquè s'obri amb mi.
merciii
Laura Centellas

Hola!
Ostres, la situació que estàs vivint és complicada i implica molta responsabilitat que no et pertoca!
Per una banda, sí, t'has de protegir i no assumir tu sola aquesta situació. Demana ajuda adulta, encara que sigui la teva família, professorat o algun/a professional de la salut. No pots portar-ho tu sola. No et toca portar aquesta càrrega. Aquest és el nostre consell per tu. Busca ajuda per tu.
Per altra banda, si ella no se sent còmoda amb la seva psicòloga, estaria bé que en pugui parlar o analitzar-ho per trobar solucions. Pots proposar-li que escrigui una carta sobre com se sent i del que vol parlar a sessió i li entregui quan hi vagi. Així potser és una manera de fer-li arribar les seves inquietuds reals. I sinó, sempre hi ha l'opció de canviar de professional.
Pel que fa a la vostra confiança i intimitat és quelcom que no es pot forçar. Estar al seu costat, acceptar-la com és, recordar-li quines coses t'agraden d'ella... és el que pots fer. Si vols pots provar de demanar-li ajuda explicant-li un problema teu i que ella senti que tu també la necessites. Així no es crea una relació d'ajuda desigual.
Ves-nos escrivint i explicant com esteu.
Una abraçada!
La Laura Centellas