ajudaa
tinc novia, suposo que perdre la virginitat amb ella, però no sé com, és a dir en quin moment i de quina manera puc perdre la virginitat amb ella? tinc molts de dubtes en general, hauria de fer servir algun tipus de protecció? algun lubricant? bàsicament com es fa, com saber si arribo a l'orgasme? com saber si arribo al climax i no a l'orgasme...
Gràciess
Laura Centellas

Hola,
Gràcies per escriure'ns! La virginitat és una construcció social i té a veure, en els seus orígens, amb la integritat de l'himen. Actualment no hauríem d'entendre la virginitat com la presència o no de l'himen, ja que hi ha dones que el tenen intacte inclús en el moment del part.
Actualment el que volem fer referència és aquella persona que mai ha compartit la seva sexualitat amb una altre persona.
Pel que fa a la protecció que heu de tenir en compte és en que si practiqueu sexe oral, utilitzeu una banda de làtex. Però us recomanem que aneu a poc a poc, que parleu molt, que us ensenyeu l'una a l'altre com i de quina manera sentiu plaer cadascuna, que tu li ensenyis a ella i ella a tu. I a poc a poc, aneu jugant a més pràctiques.
Pel que fa a orgasme o clímax, generalment significa el mateix. Arribar al clímax, arribar a l'orgasme, acostumen a significar el mateix.
Una abraçada i gràcies per la confiança!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas