No surto de casa...
Hola,
Crec que tinc un problema molt gran ja que no surto de casa quasi cap dia per el temor a trobar-me gent i sentir-me jutjada i que em mirin. Moltes de les vegades que he sortit per fer esport amb la meva mare (soc obligada per ella a fer-ho) m'agafen tots els mals del món, i cada dia és fan mes pesats els meus pares en que he de sortir mes i tal.
Quan es tracta d'anar amb els amics, en un principi ho dubto pero al final acabo accedint. Pero quan m'ho diuen els pares m'agafen ganes de plorar molt.
Tinc molta por a que pateixi algun transtorn d'ansietat o algo semblant a l'agorafobia...
Laura Centellas

Hola!
La por pot tenir aquest efecte sobre les persones: paralitzar-les i evitar que facin allò que els fa por. Sovint és una manera de protegir-nos, però en el cas de les relacions socials.... pot ser una por sobredimensionada.
La manera de superar la por és enfrontant-t'hi, així que et tocarà agafar aire i fer cas als teus pares. Primer obliga't a sortir cada dia. Durant dues o tres setmanes. Fes-ho mica en mica i ves ampliant l'estona que estàs fora de casa. Veuràs que mica en mica et sentiràs més segura.
Tot i així, si creus que necessites ajuda professional, comenta-ho a casa i busqueu una solució entre tots. Confia i deixa't ajudar.
Una abraçada!
La Laura Centellas