Ejaculació prematura
Hola, fara un any vaig tenir la meva primera relació sexual amb 18 anys. El tema es que hem va costar molt arribar a l'erecció i un cop la vaig mig tenir vam foiar i vaig aguantar uns 40 segons. Com era el meu primer cop no li vaig donar molta importància, però, al moment de masturbarme en el dia a dia em vaig adonar que si miro pornogràfia i estic excitat tambe aguanto molt poc. Es molt frustrant, ara em masturbo mirant cualsevol cosa al mòbil per no excitarme i aixi aguantar molt més, però, no deixo de pensar en que aixi no solucionare el problema. Ara tinc 19 anys i sent tant jove nose si es solucionara amb el temps o si he d'anar al psicòleg o al uròleg. Aquest problema em causa molt complexe fins al punt de no tenir relacions per que no es riguin de mi o que tothom se n'enteri.
Laura Centellas

Hola,
Primer de tot et recomanem que et relaxis i et treguis tanta pressió, ja que si estàs tan nerviós i preocupat és probable que la cosa no surti com esperes. Per tant, és important estar tranquil i no anticipar el què passarà.
Fixa't com et masturbes, a quin ritme ho fas. Si has ensenyat al teu cos a anar de pressa, per exemple perquè no t'enxampin, segurament el teu cos així ho ha après. Prova de masturbar-te a diferent ritme, amb menys intensitat o variant-la. Intenta detectar el punt de no retorn, aquell punt en el qual encara que no estimulis el teu penis aquest ejacularà de totes maneres. Quan aprenguis a identificar aquest punt, intenta baixar el ritme just abans, veuràs que de mica en mica, aniràs tenint més sensació de control i aguantaràs una mica més.
De totes maneres, si veus que aquesta dificultat està condicionant la teva sexualitat i la manera amb la qual et relaciones, et recomanem que demanis hora amb un/a psicòleg/a especialitzada en Sexologia Clínica perquè pugui valorar-ho i donar-te un cop de mà.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas