Em margino
Hola,tinc un problema: des de petita m'ha agradat estar sola i m'he acostumat a no parlar amb gairebé ningú a la classe o entre classes. Tinc a les meves amigues, però estem bastant marginades de la resta de gent.
Últimament vull relacionar-me i parlar amb més gent, però no se com fer-ho. Físicament tampoc sóc guapa ni prima, així que no tinc gens de confiança amb mi mateixa.
Què puc fer?
InterPersonal

Hola hyokyo! Sóc l'ELi Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Doncs sembla que el teu cos t'està demanant noves aventures i experiències ala teva vida , i està bé que li facis cas!! ; ) a mesura que anem evolucionant ens entren noves necessitats que ens hem d anar satisfent a nosaltres mateixos. Així anem guanyant confiança i veiem que amb esforç portem la nostra vida cap allà on volem! Sobre el que dius que no ets guapa, ni prima. Primer, una pregunta: és que només les persones que segueixen un model determinant de físic tenen relacions socials? segur que aquest model de guapa i prima és suficient perquè les relacions siguin prou fortes i agradables? Segur que guanyen amistat per la seva capacitat de mantenir relacions, ser amables, saber escoltar...etc, o bé, perquè és una façana que pot sembla que estigui de moda? i tu, què busques l'èxit en les relacions o la plenitud? et recomanaria que busquis més la plenitud que l'èxit, perquè sentir-te plena et farà sentir que estàs en relacions de confiança i positives. A més el que compte és la qualitat de les relacions, no la quantitat!! Per tant, aquestes preguntes no et fan pensar que tenir confiança amb tu amteixa pot no tenir res a veure amb ser guapa i prima? exacte, tenir confiança depèn de tu, de dins teu, no del teu físics. Depèn de marcar--te objectius, de l'esforç que fas per aconseguir-ho, d'entrenar-te en les teves responsabilitats, d'estar satisfeta i posar ull a les teves capacitats...etc! i un munt de coses més que tens dins teu, més enllà d'un físic!! Per tant, endavant, a petits passos i anar fent. Obre't a noves relacions: saluda, pregunta com estan, apunta't a una nova activitat, fes-te voluntària en coses de la classe,etc. Afronta't a situacions noves que mai haguéssis fet sota la tímidesa!! Veuràs que és la formula per apujar la confiança! Endavant! Eli AUlet www.interpersonal.cat