Situació
Hola, ultimament a aquest mes he tingut problemes amb les meues amigues. Tots creats per una en concret, he de dir que és una persona que considere toxica, pero que va ser millor amiga meua per molts anys fins ara.
Ella ha estat parlant, preguntant per mi i la meua vida, a més a més ha creat un grup amb les altres on no estic jo i per on ha anat quedant amb elles, sempre es fa el que ella diu. El problema realment el tinc soles amb la meua ex millor amiga pero pareix ser que totes les demés li segueixen i estàn rares amb mi, no sé res de elles des de fa un mes i tampoc pregunten per mi, tinc por a quedar-me sola sense amigues o algú amb qui confiar i poder contar les coses que em passen. Tinc amics a banda d'elles i que els he explicat la situació que estic passant i tots coincidixen amb que no m'ho meresc i que potser serà més positiu per a mi si m’ha allunye. No sé qué fer i em trobe un poc sola. És un tema que em preocupa molt, perque es el meu grup de amigues i no li trobe final.
Laura Centellas

Hola!
Aquestes situacions poden ser molt desagradables. Aquí tens diferents opcions i hauràs d'escollir aquella que s'adigui més a la teva forma de ser:
- Ser directe i encarar-te a la teva examiga davant les altres i explicar com et sents.
- Quedar amb una d'elles (amb qui hi tinguis més confiança) i explicar-li el que ha passat.
- Deixar de quedar amb elles i posar el focus en tu i en les altres amistats.
Si sents que ara amb l'inici de curs hi ha alguna situació desagradable, insults, miradetes o burles, ho hauràs de parlar amb el teu tutor/a per posar-hi fre, d'acord?
Tothom té dret a deixar de ser amic/ga d'algú, però no a fer-li mal. I això és important.
Finalment, valora què t'aportava realment aquesta amistat i pensa en si les altres persones del teu entorn et fan sentir així o no. Potser et donarà pistes sobre la qualitat de la vostra amistat.
Una abraçada!
La Laura Centellas