germanes
Amb la meva germana, que és 3 anys més petita q jo (11-12 anys) ens esbarallem moltes vegades.
Sempre ens acabem parlant malament per quansevol cosa i quan jo (al cap d'un temps) m'adono que cridar-la no ha estat bé, li dic que em perdoni. Però ella em contesta tipo: si ara vols q et perdoni sempre fas igual.
I una mica això em destrossa psicològicament.
Es q ns com parlar-li, si li parlo bé, em diu que no li parli com si fos tonta o una nena petita, i si li parlo malament, em contesta també malament i ja no sé que fer.
Com puc arreglar la nostra convivència?
Al cap i a la fi, és una de les persones que estimo més i de gran no em vull veure com alguns dels meus tiets/tietes i els meus pares...
Sé que potser és una edat complicada per a ella, però tampoc no sé com ajudar-la si algun cop ho necessita...
Després d'una baralla, que puc fer perque no m'afecti tant?o directament, com puc evitar les baralles entre nosaltres?
Moltes gràcies,
Laura Centellas

Hola!
La convivència pot ser complicada i en un moment de tant canvi individual com esteu vosaltres dues... encara més! Totes dues esteu en dos moments diferents de l'adolescència i ho heu de tenir clar.
El millor seria que en puguessis parlar totes dues. Busca una estona que estigueu de bones, que us ho hagueu passat bé juntes i treu-li el tema. A veure si ella també sent el mateix.
Després podeu buscar les línies vermelles de cadascuna. És a dir, un compromís que no fareu allò  que molesta tant a l'altra. Per ex: agafar-li la roba, entrar a l'habitació sense permís, ... cadascuna ha d'escollir la seva línia vermella.
A partir d'aquí haureu d'anar fent pactes, tenir estones per estar juntes (molt important!) i tenir moooolta paciència!
Busca la seva complicitat per resoldre la situació, veuràs que us anirà bé ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas