mare sobreprotectora
Anant al gra, d'aquí no res cumpliré 15 anys i la meva mare no em deixa arribar més tard de les 21. Tots els meus amics tenen més llibertat i sincerament els envejo. Jo l'únic que vull és passar-m'ho bé i gaudir de l'estiu. M'obliga a tenir una app amb la que em té geolocalitzada. Diu que no l'utilitza per a res i que nemés és per si malauradament l'hagués de necessitar alguna vegada, però jo em sento sotmesa a un control. Només vull comportar-me i fer coses com un adolescent normal, amb les traviesures que això comporta, però sempre em veig lligada a la meva mare per algun motiu o altre. A més a més em prohibeix sortir amb certes persones perquè considera que són mala influència per a mi la qual cosa trobo incomprensible (tot perquè sap que fumen maria). Últimament discutim molt pels mateixos temes, però ja sento que és inútil i no serveix de res seguir insistint. Em sento incompresa i tampoc crec que demani tant. No vull arribar cada dia a la 1, però si algun dia volem sopar doncs que em deixi fins les 11. O poder arribar a les 21.30 si se'ns ha allargat la tarda. No sé, com és normal no? Ja no sé què fer. Obviament faré el que em digui perquè mana sobre mi però considero molt trist haber de pensar així. Només vull poder ser més JO perquè últimament he canviat i li dona les culpes a la gent amb la que vaig. N'estic cansada. És una dramàtica.
No sé ben bé com em pots ajudar però volia compartir-ho.
Moltes gràcies <3
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per compartir la teva situació, segurament hi ha molts adolescents que es troben com tu! Sempre va bé saber que no estem sols, que hi ha persones que ens poden entendre!
Pel que fa a la relació amb la teva mare, des d'aquí et diem dues coses a tenir en compte:
- Per ella també és nou. Ella està aprenent a ser mare d'una adolescent (i no és gens fàcil). Està preocupada i utilitza les eines que té per sentir que t'està cuidant i protegint.
- No sempre serà així. Tu aniràs creixent i les normes s'aniran suavitzant a mesura que "funcionin". Per això et proposem que vagis pactant amb ella. Per ex. "ara només em deixes sortir fins les 9, però a partir de Nadal podré anar un dia a sopar fins les 11?". "l'estiu vinent podem tornar a parlar dels horaris? M'agradaria tenir més estona a la tarda". "Entenc que durant la setmana he de ser a casa a les 9, però algun divendres o dissabte podré sortir al vespre?"
Ves pactant amb ella i busqueu acords. No pot mantenir-ho sempre, així que anirà suavitzant les seves normes. Demostra-li que pot confiar en tu i veuràs que mica en mica les anireu canviant. Busca la seva complicitat ;)
Una abraçada! (i moooolta paciència!) els canvis s'aconsegueix amb el temps!
La Laura Centellas