No tinc amics
Hola, moltes gracies per fer aquesta plataforma per perguntar dubtes. Jo tinc
un problema moderadament gran per a mi; donc jo no tinc amics però tot i aixi
els meus pares pensen que si. Ells sempre em diuen "Quant convidaras als teus
amics a fer una barbacoa?", tot i que no tinc amics i ja els hi he dit.
A mi hem costa parlar el Castella i una mica el Catala ja que porto uns quants
anys vivint a l'extranger i parlo l'anglès millor que'l Catala i el Castella ja
que ha sigut el meu llenguatge "motor" durant tots aquets anys. Tot i aixi, jo
encara parlo el Catala pero el meu problema es que aqui on estic tothom parla
el Castella i jo em bloquejo i no m'hen surten les paraules. Tambè no vaig
gairbe a l'escola en Catala ni Castella perque tot i que encara puc parlar lo
suficient realment no se escriure bé i no em se ni entenc la gramatica.
Tot i que aixó pot semblar que no tingui res a veure si ho te, ja que dut ha
això, la gent no hem parla i tinc 0 amics. Els meus unics amics estan al Regne
Unit pero com que ara estic aqui nomes puc parla amb ells en linea i no es el
mateix sense veurens a l'escola. Als patis sempre m'en vaig amb un grup de nois
pero sempre estic callat i no dic res ja que en veritat no hi pinto res alla i
no tenim res en comú pero hi vaig igualment perque no vull estar sol i que la
gent es fiqui amb mi.
Ara per exemple al grup de WhatsApp d'aquest grup "d'amics" envien fotos de
"botellones" i altres coses que no aurien de fer a la seva edat com
emborratxarse. Jo realment no ho entenc ja que a on estaba del Regne Unit aixo
no pasaba i la gent era més responsable. Inclus a clase jo estic escandalitzat
amb la falta de respecte que hi ha contra els profesors. Ja no se que fer,
perque aquest es el meu primer any aqui i ara que torna a començar l'escola no
m'en vull tornar amb aquest grup avent vist com son a l'estiu ja que penso que
son mala companyia.
M'aniria molt bé un consell de que fer ja que no socialitzo amb ningu i no
m'estic adaptant a l'escola gents bé. Jo ja he parlat amb als meus pares sobre
l'escola (sobre com no m'adapto) i nomes em diuen que no hi poden fer res. Jo
no faig cap esport i no hi ha cap extra escolar que pugui fer a la vora per lo
que tampoc puc coneixer a gent for de l'escola.
Moltisimes gracies per qualsevol consell.
Laura Centellas

Hola!
Potser aquest nou curs hauràs de buscar la manera d'ampliar el teu cercle d'amistats dins la classe. Aprofita els treballs en grup per conèixer altres persones i veure si hi tens més afinitats.
Proposa't buscar què tens en comú amb cada persona. Segurament et sorprendrà veure que podem tenir coses en comú amb tothom!!
Sabem que el tema extraescolars o esport és complicat, però creiem que t'aniria bé tenir un altre cercle de coneguts fora de la teva classe. Pensa-t'ho a veure si trobes alguna cosa que t'agradi!
Continua parlant amb els teus amics del Regne Unit i, si voleu, programeu alguna trobada per tornar-vos a veure.
Finalment, recorda que l'amistat és una relació que es construeix amb el temps i les experiències viscudes. Centra't en tenir un cercle de "coneguts/des" i de "companys/es". Més endavant ja veuràs quines persones et desperten prou confiança per tenir-hi una relació d'amistat.
Una abraçada!
La Laura Centellas