Tornada a l'escola
Hola, primer de tot he de dir que ja he fet diverses consultes i totes les respostes m'ha ajudat moltissim, aixi que us demano, em podríeu ajudar un cop més?
Aquest any començaré 4t d'ESO i estic bastant angoixada, la meva escola és només d'una línia i gairebé tots ens coneixem de primària.
a la classe sempre m'he sentit bastant sola, osigui, tinc amics però no un grup definit o algú superespecial.
moltes vegades m'he sentit la "rara" i "friki" de la classe pels meus gustos i no cal dir que he rebut comentaris (no molt forts) criticantme.
porto varios anys (desde primaria) acostumada a sentir que gent es burla de mi (encara que no sempre es veritat), o sentir comentaris de mal gust. Aquest any estava bastant millor amb la classe, tenia amics mes definits i menys por a encarar/defensarme dels comentaris, però ara que començarà un nou curs (encara que falti molt) estic tornant a tenir por.
i si torno a sentirme sola?
i si les meves amigues s'han fet amb altra gent i ja no volen estar amb mi?
i si es burlen de mi perque no he crescut massa o pels meus gustos?
com podeu veure, soc una persona bastant insegura quan es tracta de mi mateixa, i se que res assegura que els hi caigui malament, pero tinc por de tornar a sentirme sola o de sentir que els esforços que he fet tots aquests anys per sentirme estimada i acceptada no hagin servit per a res.
perdo si es una inseguretat extranya, perdo per molestar, i moltíssimes gracies per tot el que feu. ❤️
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per les teves paraules! Ens agrada veure que el consultori us ajuda en el vostre dia a dia!
I no demanis perdó per fer servir el consultori. Tens tot el dret (com qualsevol altra adolescent) a fer-lo servir tantes vegades com necessitis. D'acord?
Comença el curs i s'activa la por. La por ens avisa dels perills, ens vol protegir que no ens facin mal, però a vegades es passa de la ratlla. A vegades ens bloqueja i ens impedeix demostrar-nos a nosaltres mateixes que ens en podem sortir.
Pel que ens expliques, l'any passat vas tenir un bon final de curs, et senties a gust dins el grup i començaves a encarar-te quan algú et feia comentaris desagradables. Tot això ho tens. Tot això encara existeix.
Comença el curs recuperant les sensacions de 3r. No ha passat res, no ha canviat res.
I si més endavant comença a haver-hi algun canvi, tens estratègies per sortir-te'n. Te n'adonaràs i potser podràs rectificar-ho, potser hauràs ampliat les teves amistats (dins la classe i fora) o potser podràs demanar ajuda al professorat.
Confia en les teves eines.
El primer dia, respira fons dues o tres vegades, tanca els ulls i visualitza que tot segueix com a 3r.
Una abraçada!
La Laura Centellas