Autoestima, inseguritat I complexes
La cosa es que tinc molts complexes, també molta inseguratat i baixa autoestima, es inevitable compararme amb el demés, i la vritat, es que me agradaria puger cambiar aquesta situació
Andrea Esquerdo

Hola bonica!
Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres!
És molt positiu que siguis conscient què és més important tenir una bona autoestima, que voler aprimar.
L'autoestima
és acceptar-nos i estimar-nos tal com som, amb el que ens agrada i no
ens agrada tant de nosaltres. L'autoestima no només depèn de si ens
agrada el nostre físic o no, l'autoestima la formen totes les àrees que
formen la teva persona. Evidentment el físic està present, però també la
nostra personalitat, el nostre caràcter, la nostra manera de ser, etc.
No només som un físic, pel que no hem de pensar que només ens hem de
fixar en el físic. Moltes vegades ens és més fàcil pensar en el que no
ens agrada de nosaltres,que el que si ens agrada. Pel que el nostre
consell és que pensis en totes aquelles coses que t'agraden de tu, ja
sigui físicament com personalment, ja veuràs com en trobaràs! El que ens
agrada compensa la balança i guanya respecte el que no ens agrada.  Se que és inevitable que et comparis amb els teus companys/es, tots ho
fem, ens comparem constantment. Però, moltes vegades ens fa sentir
malament i fa que tinguem més inseguretats perquè ens veiem diferents i
ho interpretem pensant que som pitjor. Hem d’aprendre a fer comparacions
saludables que ens facin sentir bé i que ens facin millorar. Com ho
fem? La millor manera és comparar-se amb un mateix. Fixar-te amb TU fa
unes setmanes o un any i pensar què has millorat i que t’agradaria
seguir millorant. Pensa que al final, tot tenim complexes, tinguem el
cos que tinguem. I, tots som diferents i únics. El més important és que
t’acceptis i et valoris tal i com ets!!! Pensa que el "cos perfecte" no
existeix perquè la bellesa és relativa. A vegades ens centrem molt en el
nostre físic i oblidem que tenim moltes altres coses per les que la
gent ens valora!! Ets més que un cos, el teu caràcter i les teves
habilitats també conten i això afecta a la imatge que tenim i que tenen
els altres de nosaltres mateixos. T’aconsello que aprenguis a mirar-te
amb bons ulls i amb molta atenció, perquè segurament descobriràs que hi
ha molts aspectes (del físic, de la personalitat, de les teves
habilitats...) que fan que siguis única i perfecta tal i com ets. Una
abraçada!
Un
altre consell, és que acceptis el teu cos tal com és, és perfecte per
tu, evita comparacions amb altres noies o a través de les xarxes
socials. No hi ha dos cossos iguals, naixem amb una constitució que hem
d'acceptar i repeteixo, és perfecte per tu!!
Estàs en una etapa de molts canvis i moltes comparacions, intenta pensar en el
que t'hem dit, en estimar-te i acceptar-te, i sobretot en pensar en
aquelles coses que t'agraden de tu, que encara que siguin mínimes és
molt important que les tinguis present!
Accepta't i estima't
Andrea (psicòloga)