Anorexia i Bulimia
Soc una noia amb Anorexia i Bulimia desde fa casi dos anys.
Ara mateix estic en el meu pitjor moment, i no ser que fer. Estic amb un noi que sap sobre el meu problema, i que quan estem junts i tal esta super be amb mi, pero quan es junta amb el seus amics es torna un estupid i passa de mi. Ell sap el que m’esta costant a mi estar amb ell amb tot aixo del tca, ja que tinc moltes inseguretats i moltes pors, pero igualment ho intento perque l’estimo moltissim.
Nose si consultar amb un professional lo dels meus transtors ja que jo vull millorar i posar-me millor.
Laura Centellas

Hola bonica.
Moltes gràcies per confiar en nosaltres.
L'autoestima és el més important per acceptar-nos tal com som. Doncs tens tota la raó: A TOTS ens AFECTA!!!! I, de fet, tots tenim complexes i sempre hi ha alguna cosa que quan ens veiem al mirall o ens comparem amb els altres, la desitjariem canviar. Per això és important  treballar la nostra AUTOESTIMA. Aquesta és la nostra gran arma davant de les crítiques i les nostres inseguretats. Pensa que el "cos perfecta" no existeix perquè la bellesa és relativa. El que m'agrada a mi, no té perquè agradar-te a tu. Segur que hi ha moltes persones que et veuen preciosa!! A més, tenir un bon cos no és el més important. Si tens un bon cos però ets una persona amb la que no es pot mantenir una bona conversa, riure, confiar i compartir moments; de poc servirà! I segur que no és així. Ets més que un cos, el teu caràcter i les teves habilitats també conten i això afecta a la imatge que tenim i que tenen els altres de nosaltres mateixos. Per AGRADAR als altres, primer ens hem d'agradar NOSALTRES. És una qüestió d'actitud, les emocions afecten moltíssim a la nostra autoestima, en com ens veiem. Aprèn a mirar-te amb bons ulls. Per tant, el meu consell és que et miris al mirall i intentis observar tots aquells detalls del teu cos que t'encanten. Que et descobreixis, perquè si et fixes en els detalls trobaràs parts boniques i úniques del teu cos amb les que potser abans no t'havies fixat.
Respecte la teva parella, expressa i comunica el que necessites d’ell i el que no t’agrada. Diga-li el que pot fer per ajudar-te. Segurament no sap com fer-ho. Ajuda’l!
Els TCA s'han de detectar i tractar quan abans millor. Ja has deixat prou temps en el que t'han consumit els teus propis pensaments respecte el pes i el menjar. Això s'ha d'aturar JA! és un bucle molt perillós. Per tant, davant d'una situació tan delicada, els plans que tenies previstos per aquest estiu s'hauran d'ajornar..No pots deixar de banda el TCA pel fet de fer de cangur o estar de vacances, ja que el TCA està present i anirà agafant més força...
El primer pas que has de fer és parlar amb els teus pares. Pensar bé el que els hi vols dir. Sentar-te amb ells a taula i explicar-los el que m'has comentat a mi. Tranquil•lament i amb calma. Ells t'entendràn i entre tots buscareu una manera de trobar una solució. Ells t'estimen i voldran el millor per a tu. De ben segur que es preocuparan, perquè ets la seva filla, però també has de pensar que no els destrossaras la vida. Serà un repte que haureu d'afrontar com a família i equip que sou. No tinguis por! Ells t'acompanyaran en el procés així que ànims!!!!
La Laura Centellas