🧐
Fa temps que tinc interes en el tema akest de la masturbacio ja que ha de ser molt gustos i tal pero eske he sentit a parlar del clitoris i tal pero ns on es ni com es i hem fa vergonya preguntar sobre el tema a part tampoc ns que fer pq no en tinc ni idea de que es aixo de masturbarse aleshore he lleguit altres consultes on hi havien links pero jo al menys no els puc obrir els dels altres i magradaria imformarme
Laura Centellas

Hola,
Està molt bé que vulguis informar-te i començar a explorar! Primer de tot explicar-te que en la masturbació l'orgasme no ha de ser la finalitat, sinó una reacció que es pot donar quan hi ha molt plaer. L'orgasme és una sensació subjectiva, hi ha cert aspectes objectius com algunes reaccions físiques però la percepció i la sensació que produeix és personal. Generalment la gent ho descriu com una sensació de plaer molt intensa i amb una reacció final com d'alleugeriment, de distensió.
Quan comencem a explorar-nos, sovint comencem pel tacte però estaria bé començar per la vista, que puguis mirar-te conèixer-te, reconèixer-te i saber ubicar totes les zones de la teva vulva, la uretra, el caputxó del clítoris, el clítoris, lentrada de la vagina, etc...
Després podem començar a tocar, a explorar-nos amb les mans, i per això t'adjuntem el següent video realitzat per estudiants d'infermeria on ensenyen amb una maqueta com estimular la vulva i el clítoris:
BOJWa8takY">
BOJWa8takY
Gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas