Lligada al passat
Holaa! Primer de tot gràcies per la vostra feina :) La consilta que vull fer no és ben bé un problema però no sé com actuar davant de la següent situació.
Fa poc més d’un any que el meu ex em va deixar (portàvem un any), des de llavors no he estat amb ningú més però si que m’he liat amb un parell de nois o així. Fa poc vaig anar de vacances i vaig conèixer un noi; ens fèiem moltes mirades i vam acabar parlant per insta i uns dies després vam quedar i ens vam liar. La veritat és que vaig estar molt a gust amb ell i em va sorprendre bastant el seu tracte (cap a bé) perquè a simple vista es veu així una mica cani i “rompecorazones”, perquè m’entengueu (ja sé que no hauria de “jutjar” a ningú pel físic). Total, que l’endemà de quedar ens vam deixar de veure perquè jo ja marxava i actualment no parlem per motius de treball i falta de temps. Al setembre, quan comenci el curs, si volem ens podrem veure cada dia perquè viurem al mateix lloc i en teoria hem de quedar un dia per anar a dinar/sopar. El que passa és que tinc “por” de la situació, sé que és un noi del qual em podria pillar bastant i em fa cosa iniciar algo (sigui relació o no; no vull posar etiqueta) i que m’acabi deixant i passar-ho malament igual que quan em va deixar el meu ex. Em fa ràbia perquè per culpa d’aquella ruptura no puc fer el que m’agradaria i m’acabo estancant, és com que ja no he tornat a confiar amb cap més noi perquè penso que tots són igual i m’han de fer el mateix. La veritat és que em ve molt de gust veure aquest noi un altre cop perquè vaig estar molt bé amb ell i ell amb mi i coneixe’l més, però per l’altra banda tinc por que a la llarga passi el que us he explicat. Per què em passa això…? No vull estar lligada a un passat que m’impedeixi viure el present i futur en aquest sentit.
No sé si m’he explicat bé però és un resum del que em passa des de fa un any
Gràciees :)
Laura Centellas

Hola!
T'has explicat molt bé!
Entenem que la ruptura que vas tenir amb el teu ex, no te l'esperaves i et va agafar per sorpresa?
Des d'aquí et direm que analitzis aquella relació, que aprofitis aquella experiència per posar nom a les coses i per marcar les "línies vermelles" i les "línies taronges". És a dir, per saber veure quins comportaments no vols tornar a tolerar i quins són senyals d'alarma per estar al cas.
No sabem què passarà en un futur, però si et sents a gust amb aquest noi, queda-hi! Ja aniràs veient sobre la marxa si segueix tractant-te bé, si et cuida, si valora la teva opinió, si t'aporta calma i tranquil·litat.... No pots planificar què passarà, però sí que pots tenir "avisos" que t'ajudin a detectar situacions desagradables ;)
El passat ens serverix per això, per analitzar-lo, aprendre'n i canviar allò que no ha funcionat.
Una abraçada!
La Laura Centellas