Família
Hola, ja fa temps (1 O 2 anys) que el meu germà petit de 10 anys es comporta d'una manera molt maleducada amb la família, els meus pares estan separats i el meu pare té una dona ja desde que sóc petita i el meu germà és només germà per part de pare, i ho he parlat ja bastants cops amb el meu pare, però li treuen importància sobretot la seva dona ( la mare del meu germà) i és pitjor perquè el consenteix i li dóna l'atenció que reclama, és com que cada cop va a pitjor a mi em fa molt mal veure'l així i ja no és un tema d'educació sinó pel seu bé i abans el volien portar al psicòleg però s'han fet enrere, alomillor és perquè és el germà petit i es sent més dèbil , però igualment no li dóna peu a faltar el respecte a tota la família sobretot a la seva mare perquè cada cop que ella li dóna la mà ell s'agafa tot el braç i ja nose que fer, la dona del meu pare ha agafat ansietat i jo m'agobio moltíssim, gràcies per l'ajuda que feu, espero la vostre resposta, gràcies!
Laura Centellas

Hola!
Aquesta situació és complicada... perquè no hi pots fer gaire més.
Tu ja ho has parlat amb ells, ho has explicat al teu pare i a la seva parella, oi? Doncs son ells els que ho han de valorar i fer canvis si ho creuen convenient.
Entenem la teva preocupació i el teu punt de vista però els responsables de l'educació del teu germà són els seus pares, no els germans (és a dir, no et toca a tu). Així que, si ho necessites, torna-hi a parlar, però deixa que ho gestionin a la seva manera. En el moment en què t'afecti a tu, llavors sí que podràs demanar que s'impliquin (per protegir-te a tu).
Sabem que no és la resposta que esperaves... Una abraçada molt fort!!
La Laura Centellas