Pares
Holaaa guapos!
Us explico, tinc els pares separats des d sempre i la custòdia la té la meva mare. El cas és q ara el meu pare la vol compartir i en veritat sería el més just... Però a mi em fa moltíssima por parlar d'això amb la meva mare ja que en aquest sentit sempre m'ha controlat. Cada vegada que parlo d'això m'entra molta ansietat. Crec que el més fàcil seria dir-li al meu pare de deixar les coses com están però sería molt injust per a ell. Aquesta situació em fa molta por. Estic per fer la uni ( perq l'any vinent ja faré 18) a un altre país i oblidarme de tot.
No crec que em pogueu ajudar gaire però estic molt desesperada. Fins ara tots els problemes dels meus pares me'ls he empassat jo sola( cap amic sap res, només que tinc pares separats) i sempre intento fer les coses bé i que no s'enfadin, però crec que he arribat a un punt en el que ja no ho puc controlar i em fa molta, molta por.
Moltes gràcies avançades per la resposta, crec que això del consultori que feu és molt útil 💛
Laura Centellas

Hola!
La pregunta que ens sorgeix de la teva consulta és: I tu? què vols tu?
Ens parles de la teva mare i del que seria just pel teu pare, però en cap moment sabem què vols tu. Tanca els ulls i escolta la resposta dins teu. "què et ve de gust?"
Tens dret a poder dir-hi la teva.
La vida dels fills/es de pares separats no és fàcil i sovint s'agafen responsabilitats que no tocarien. "fer de missatgers", "intentar no dir res positiu de l'altre progenitor", "no explicar què has fet amb l'altre", "escoltar comentaris despectius".... són algunes situacions que s'haurien de protegir. Son adults i s'han de responsabilitzar de la seva relació. Encara que la relació amorosa s'hagi acabat, continua havent-hi una relació de parentalitat i la seva responsabilitat és protegir els fills d'aquest conflicte.
No et et toca tenir por de la reacció de la teva mare per parlar sobre la custòdia. Hauries de poder expressar els teus desitjos lliurement.
Entenem les ganes de "marxar" i deixar que s'ho arreglin sols!
En resum, primer tingues clar què vols tu i després comunica-ho a tots dos. Fes-ho des de la teva necessitat, des del que sents tu i deixa clar que per tu no són bàndols. Agafa aire i explica't.
Una abraçada!
(gràcies per les teves paraules)
La Laura Centellas