(Vull una resposta a el correu). Masses problemes
Hola el meu nom es Ana tinc gairebe 16 anys i be ja porto un mesos amb problemes perque be hu han hagut problemes de diners a casa i vaig tenir uns problemes de bullying l'any passat,tambe per altra em toca repetir curs (4t ESO) i per acabar fa un any i mig em vaig barallar amb els meus avis materns i sempre que parlo amb ells em tiren coses a la cara i ara si que es l'ultima cosa es que l'estiu passat va morirla meva besavia i no vaig anar al seu enterrament (cosa de la que no estic contenta) i no ho he acabat de superar ja per ultim ara si que es veritat la relacio de la meva mare amb la seva parella no es gaire bona i wuanes barallen m'afecta a mi i entre en una espiral de disgustos. Crec que ja esta i que no em deixo res. Gracies espero una resposta.
Laura Centellas

Hola!
Sembla que tens moltes coses acumulades i aniria bé poder-les analitzar per separat per trobar-hi solucions o maneres de reduir el malestar que et provoquen. Anem a pams:
- problemes econòmics. Sabem que és difícil, però és una responsabilitat dels adults. No et toca a tu carregar amb aquest pes. Part de la seva tasca és protegir-te d'aquesta situació. Està bé que ho sàpigues per tal que puguis entendre algunes de les seves decisions, però la preocupació i la búsqueda de solucions és seva.
- Bullying i repetir curs. No sabem si l'escola ha sigut coneixedora d'aquest assetjament. Si és que sí, estaria bé que a la tornada a l'escola intentis parlar amb algú de l'equip docent (psicopedagoga, professorat...). No et guardis tot aquest dolor. Explica'l per poder canalitzar-lo i fer que la teva estada a classe sigui més agradable que l'any passat. Confia en les persones adultes del teu voltant.
- Avis materns. La pregunta és: quina relació vols amb els teus avis? Què està a les teves mans? Què pots/vols canviar per estar millor? Si t'agradaria que ells deixessin de recordar aquest episodi potser pots parlar-ho amb ells o sinó comentar-li a la teva mare i demanar-li que faci de mediadora. Si voleu mantenir algun tipus de relació caldrà parlar-ne i marcar unes "normes de convivència mínimes"
- Mort de la besàvia. El dol és un procés que pot ser molt llarg i necessita el seu temps per poder pair la pèrdua i per poder-nos perdonar a nosaltres mateixos. Si sents que vas fer alguna cosa malament o tens algun assumpte pendent, escriu-li una carta i, si et ve de gust, ves a un lloc especial (cementiri, la seva habitació, lloc on hi ha les seves restes, un bosc....) per poder fer el teu propi ritual de comiat. Acomiada't de la teva besàvia, agraeix-li el que vulguis i fes-li saber com n'era d'important per tu. Et sentiràs millor.
- Relació sentimental de la teva mare. Igual que el problema econòmic, és un assumpta adult. És la seva relació de parella i tu has d'aprendre a protegir-te d'aquest malestar. Es tracta de posar-te un impermeable i deixar que siguin ells els que resolen els seus problemes dins la relació.
Tens molts fronts oberts i potser t'aniria bé poder treballar-los amb alguna persona especialista de la psicologia. Per poder descarregar i respirar una mica millor.
Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas