Quan s’hauria d’anar a teràpia?
Hola!
Primer de tot, us vull agraïr tota la feina que feu i el temps que dediqueu a respondre les nostres consultes
Aquest curs ha estat complicat per mi, tant acadèmicament com personalment. He tingut molts canvis a la meva vida i moltes emocions. Últimament he viscut moltes coses noves i moments intensos: en amistats, amb un noi, amb experiències… I porto arrossegant un sentiment de culpa. També noto que últimament em jutjo molt i si he pres una desició important i no acaba anant com jo volia, em senta fatal. Sóc una noia amb altes capacitats i penso molt les coses. Li dono mil voltes a tot
Per tot això, per aquest any que he viscut, m’he plantejat molts cops si m’aniria bé anar a un psicòleg o a teràpia. Jo sóc feliç, sé que ho sóc. Tinc gent molt bonica a la meva vida i estic contenta de com sóc i de les coses que visc. Però com he dit, estic en una etapa de la vida on estic visquent molts canvis, i noto que penso massa, em sento cansada mentalment. Tot m’afecta massa i no sento gaire pau mental.
Creieu que m’aniria bé anar a un psicòleg? L’altre part és també que no sé com dil-si als meus pares, perquè el paguin i alhora em fa com vergonya anar-hi. No és que em fagi vergonya anar al psicòleg, sino haver d’explicar els meus problemes a una persona que no conec gaire
Gràcies!
Laura Centellas

Hola!
Anar al psicòleg no hauria de ser un tema tabú, hi hauríem d'anar de seguida que ho necessitessim i així, segurament, molts dels problemes no empitjorarien.
Per això, si sents que ara és un bon moment i que et pot ajudar, endavant!
Pel que fa a la teva família, segurament et recolzaran en la teva decisió. Explica'ls com et sents i que tens ganes de millorar un aspecte de la teva vida. Veuràs com ho acabaran entenent. Si ets menor d'edat necessitaràs la seva conformitat.
I pel que fa a la vergonya inicial, és probable que et sentis una mica estranya al principi, però la professional que et trobis segurament t'ajudarà a sentir-te més còmode i a deixar-te anar. Mica en mica agafaràs la confiança necessària per obrir-te i començar a treballar!
Una abraçada!
La Laura Centellas