El meu ex no em deixa tranquil·la
Escric al consultori perquè estic en una situació que no sé gestionar.
Durant uns mesos vaig tenir una amistat amorosa, per dir-ho d'alguna manera, amb un noi. No vam arribar a definir-ho com a nòvios. El cas és que en diverses ocasions jo ho vaig voler deixar i ell sempre em deia que no volia i jo com que em feia pena, acceptava i continuava. Fins que va arribar un dia en què no em vaig deixar fer i ho vam deixar definitivament.
Abans de deixar-ho definitivament, ell em va desitjar la mort. Jo en aquell moment vaig tallar tot el contacte però anem a la mateixa universitat i en algunes ocasions ens veiem pel passadís i ell no parava de demanar-me que el perdonés. En aquell moment jo tenia molta por, pensava que podria arribar a fer-me mal físicament, tot i que quan estàvem en persona mai havia tingut un comportament violent amb mi.
Les setmanes van anar passant i fa uns dies vaig rebre una trucada perduda seva. L'havia bloquejat de tot arreu menys al telèfon. Ara el tinc bloquejat a tot arreu tot i que si volgués em podria contactar per correu però m'aniria a spam.
El cas és que tinc por i no vull tornar a la universitat al setembre perquè tinc por que em faci alguna cosa.
De tot això els meus pares no en saben res i no sé com dir-ho perquè ells m'han volgut protegir sempre i no vull decepcionar-los.
No sé què fer, si dir-ho als meus pares, o arribar a posar una denúncia per assatjament.
Necessito la vostra ajuda si us plau.
Gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot, una abraçada molt forta! no és fàcil aquesta situació i entenem perfectament la por que estàs tenint. No ets una exagerada, és real.
Els passos que has anat donant són els necessaris per tallar la relació (posar distància física i virtual), però si encara et sents vulnerable, explica-ho als teus pares. Demana'ls ajuda i suport. Si sempre t'han volgut protegir, ara és el moment de fer-ho. De protegir-te i donar-te confiança de cara al setembre o a l'hora d'emprendre accions legals.
Confia en ells.
Pel que fa a la denúncia o a les possibles accions que vulguis fer, assessora't i busca suport del teu entorn. No tinguis por ni vergonya a explicar el que t'ha passat i el que t'està fent. Necessites tenir el teu cercle ben fort!
Una abraçada!
La Laura Centellas