Por als petards
Hola,
Us explico; des de fa uns anys, li tinc como una mena de por als petards, perquè quan estan tirant petards, m'entra una por perquè no m'espero quan tiraran un y quan el tiren, m'espanto. A més, els petards forts em molesten i com que m'espanten. Quan era mes petit, m'encantava tirar petards, pero ara m'ha entrat aquesta por que no se cómo solucionar-la. He buscat per internet i em surt que es ligirofobia i diu que la gente que te això li entra ansietat quan escolten petards, però a mi no m'entra ansietat. Em podrieu ayudar?
Gràcies
Laura Centellas

Hola! Quan eres petit et devia agradar tirar petards perquè tu podies controlar en quin moment sonava i quina intensitat tenien. Tenies sensació de control perquè els tiraves tu. El que et passa és molt normal perquè quan sentim un soroll molt fort el nostre cos s’activa per avisar-nos de possibles perills. De fet si sentissim el mateix soroll en un dia qualsevol fora de Sant Joan, reaccionaríem amb alerta.
El millor si et passa això és allunyar-te dels llocs on es tiren més petards. No et preocupis perquè això és senyal que el teu cos funciona i respon correctament! Esperem que anés bé la revetlla :)
La Laura Centellas