SOMNI TURBIO
Hola, hos poso una mica un context, jo visc en un poble on fa temps a les afores hi havia un bar de copes, com una mini discoteca, on apart de la zona bar crec que tambe hi vivia una familia, ja que hi ha com 5 habitacions cada una amb un lavabo i un llit algunes dos llits i com decoracions infantils. Total jo se que hi ha tot això perquè l’altre dia amb els meus amics hi vam entrar per curiositat… la cosa es que al entrar es com si ja hagués estat allà ns tot molt raro, ns com si jo ja ho hagués vist. La cosa està en que no ho se si aquest any o l’altre vaig somiar amb allò abans de haver-hi anat mai i ns es tot molt turbio perquè com podia mitjançant anar passant per allà sentir la sensació que havia estat allà, i es que no recordo el somni amb claretat pero la petita “història” que succeeix durant el somni era allà en aquella entrada aquella habitació tot i que no estave abandonat, i ara que hi he pensat be un petit pati exterior tambe hi havia estat i la porta tambe i el passadís ns la barra, pero jo en la realitat no havia estat allà.
Com pot ser això? Perquè tinc aquest deja vu? No ho entenc… Apart no vaig dir res als meus amics perquè em prendrien com boja… Que opineu?
Laura Centellas

Hola!
Doncs és possible que tinguis aquest dèja vu. És molt comú, generalment 2/3 de la població ho ha viscut en algun moment de la vida
L'explicació psicològica d'aquest fenomen és que hi ha una alteració en el circuit cerebral, ja que s'activa la part del cervell on generalment hi guardem els records, per això el cervell interpreta que s'ha activat un record, encara que sigui la primera vegada que ho visquis.
Aquest fenomen sol passar en moments de molt estrès, en persones amb una alta capacitat imaginativa i en persones joves (de 15 a 25 aprox).
No passa res i no quedis enganxada a aquest fenomen, perquè llavors el cervell té més facilitat per repetir aquest somni (perquè el té més activat, ja que hi has pensat durant el dia).
Esperem haver resolt el teu dubte,
Una abraçada!
La Laura Centellas