capficada
Hola, aquest curs els meus amics que estudien el mateix que jo doncs es graduen (han aprovat tot) i jo encara tinc pendent moltes assignatures i m'han dit de que també em graduí amb ells... i no paro de pensar de que tothom sap les meves notes i no hauria d'estar allà perquè no he acabat aquest any sinó el vinent acabaré. Malgrat això, si que soc de la mateixa promoció (vam començar el mateix any) i m'han insistit molt estar amb ells i els de la directiva no m'han posat problemes en assistir ja que no és un títol real (mes ben aviat simbolic pero un cop aprovat si que et donen el real), pero nose es com que per dins penso que tots els profes i companys saben que encara em falten moltes assignatures per a acabar quan en veritat no ho saben, no han vist l'expedient... nose tinc la sensació que tothom sap que vaig malament i no hi pinto res, i em preocupa a última hora 'rajarme' i no anar-hi. Com em puc deixar de rallar i no preocuparme amb de que pensen els demés i disfrutar del día??
Laura Centellas

Hola!
Doncs en primer lloc has d'estar convençuda de si hi vols anar o no. Una vegada tinguis els teus motius clars, et serà més fàcil "passar" del que puguin dir els altres.
Aquesta festa no deixa de ser un comiat de l'etapa que heu viscut conjuntament. No té a veure amb les notes sinó amb marcar un punt i final. Per tu, encara que continuïs en el mateix centre un any més, també és un punt i final. És un comiat dels teus companys, de les vostres anècdotes i moments viscuts. Has estat molts anys compartint l'escolarització amb ells, així que tens tot el dret a ser-hi.
A partir d'aquí tothom agafa el seu camí (ja no tornareu a ser mai més el mateix grup). Alguns van a altres centres, altres potser van a treballar, alguns encara no ho tenen clar, altres cotinuen al centre i coneixeran nous companys/es...
Tens dret a fer aquest comiat, tens dret a gaudir de la festa i a tenir aquest espai simbòlic per dir adéu a una etapa conjunta. Creu-t'ho.
Una abraçada!
La Laura Centellas