Por
Hola, bona tarda us escric perquè hem pugueu dir el que em passa, us explico, abans del confinament passava bastantes hores amb les meves amigues, però després del confinament vaig sentir un tipus de por a sortir ja que penso que la gent m'està mirant i parlant de mi o rient, això hem ve passant des de sempre , I m'afecta moltíssim no puc ni anar a comprar per por i hem ve molta ansietat.
Moltes Gracies espero que hem pugueu ajuda.
Laura Centellas

Hola!
Doncs segurament pugui ser el que expliques: ansietat.
L'ansietat forma part de la por. S'activa per avisar-nos que hi ha un perill. Ens ha ajudat sempre a sobreviure com a espècie. Actualment, però, no hi ha perills "físics" però sí que hi ha perills "socials". Tenim por del que pensaran els altres i, per tant, de sentir-nos exclosos del grup i això vol dir estar en perill.
La por (i l'ansietat) necessita que l'entenguem i que l'anem afrontant mica en mica. Això vol dir que vagis pas a pas fent cada vegada més coses. Comença fent allò que et causa més preocupació i mica en mica ves avançant.
Tot i així, si veus que necessites ajuda professional, comenta-ho a casa i segur que t'ajuden a buscar un/a bon/a psicòleg/a.
Una abraçada!
La Laura Centellas