estrès i pes
Pateixo estrès, nervis i ansietat actualment i estic perdent pes. Vaig fent exercici uns quants cops a la setmana des d'abans de tenir aquesta baixada de pes i menjo una mica menys que de normal però no he variat l'alimentació i no entenc com puc haver baixat 3 quilos des de la tardor. Quan estava a batxillerat, fa anys, estava per una etapa pitjor d'estres i vaig pujar molts quilos (arribant a 62).
Tothom em diu que estic molt prima i q haig de menjar mes... peso com 56 ara i el 'límit' en quant a IMC seria 50 així que queda bastant però sem comencen a notar costelles i nose... em fa cosa que al final desenvolupi algun TCA perquè la veritat no em veig gens malament i m'agradaria baixar més, la meva cara ja no es tan rodona i m'agrada més però em segueixo veient les cuixes grans a pesar d'haver-les enfortit i aprimat.
Laura Centellas

Hola! Primer de tot, gràcies per consultar-nos i explicar el que et preocupa! Tots tenim coses que ens agraden més i d’altres que menys, però no podem fer res per a canviar-les, pel que el millor és acceptar-les. Has de saber que l’autoestima no només es centra en el físic, l’autoestima és tot el global de la teva persona, són les teves habilitats, el teu caràcter, la teva personalitat, el teu físic, entre d’altres. Tant de bo l’autoestima fos sempre estable, però malauradament els factors externs ens influeixen emocionalment i tenen una repercussió en l’amor propi. Hem d’acceptar que tenim alts i baixos però això no vol dir que no ens estimem.
El número que veiem a la bàscula no reflexa només el nostre greix corporal, sinó que té en compte el pes dels nostres ossos, músculs, del menjar que hem ingerit, l’aigua...és important entendre que el número que veiem a la bàscula no reflexa si estem grassos o prims. Hem de saber llegir aquestes mesures per entendre que ens estan dient.
El primer pas és saber que hi ha alguna cosa que no està del tot bé i buscar ajudar, això és el millor acte d’amor que ens podem fer!! En referència a la teva consulta, no per molt esport o cuidar molt la teva alimentació seràs més feliç, et sentiràs més saludable i amb benestar que ajudarà a tenir pensaments, sentiments i emocions positives. MAI des de l’obsessió, sempre des d’un estil de vida saludable, un estil de vida equilibrat menjant de tot, sense restriccions!! Una abraçada!
La Laura Centellas