mare i novio
Bones, resulta que a la meva mare no li agrada gaire el meu novio, creu que em dona problemes (sol fer 'shows', es bastant exagerat, no sap deixar de queixar-se) i també ella creu que és un interessat, o sigui que realment em vol pels diners, ja que ell apenes té i diu que busca feina i mai troba, i els cops que n'ha tingut estava cansat i fatal, sempre volia que el fessin fora o marxar.
Creu que en un futur, quan ella no hi sigui s'intentarà aprofitar de mi... ara jo toco de peus a terra perquè m'aconsella bé i tal però em fa por que quan mori (malauradament és gran i té algunes malalties), doncs ell em manipuli i pugui convencem de deixar-li diners o acabem en una relació poc sana on jo sigui la que treballi, o em maltracti psicològicament.
S'ha de dir que ella no es que estigui molt be psicològicament ja que te dolències físiques últimament que fa que estigui pitjor, però en part crec que pot tenir raó i em fa por que la seva intuïció sigui certa, actualment no em demana diners però si té expectatives de viure a llocs cars i tenir ganes de comprar compulsivament (no sap gestionar diners) o coses així quan ell no té casi diners.
En el cas que em faci tot això, coneixent-me es molt difícil que jo pugui fer parar a una persona, soc molt dèbil i precisament per això diu que em pot manipular fàcilment, em fa moltíssima por que la relació vagi tal com me mare diu.
Creieu que té raó, que puc fer? Gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Ningú pot predir el futur i persones que vèiem molt vulnerables poden acabar sent molt autònomes i segures!
Des d'aquí, si tens aquesta por (i aquesta intuïció) sobre la teva parella, et proposem algunes coses que pots fer:
- plantejar-te la relació. Què t'aporta? i què et pren? És a dir, fins a quin punt et desgasta i fins a quin punt et retorna l'energia. Com et sents quan estàs amb ell? Pots ser tu mateixa? Ets sents espontània i natural?
- passar moltes estones amb la teva mare. Tot i tenir dolors físics sembla que té el cap clar, oi? Intenta estar amb ella, tingueu converses, pregunta-li sobre el seu passat, passeu estones juntes. No perdis aquest temps, gaudeix-lo i "empapa't" d'ella.
- Observa't a tu mateixa i fes petits canvis per sentir-te més poderosa. Comença a dir "no" a algunes coses, posa alguns límits, marca el teu territori. És un bon moment per empoderar-te!
- Relaciona't amb altres persones. No abandonis les teves amistats, comparteix estona amb elles també. És important tenir un bon cercle de cura ;)
Esperem haver-te ajudat,
Una abraçada!
PD: si tens la intuïció que la teva parella vol aprofitar-se de tu... és probable que sigui veritat. (fes cas a la teva intuïció) ;)
La Laura Centellas