limit
Hola! Em costa molt comunicarme i tal, i no sé que fer per a ser una persona que sapiga posar limits amb els demés i expressar allo que sent sense sentir-se malament... Em fa molta cosa les reaccions dels altres i quan un cop ho intento i surt malament aquests limits (em torejen o reaccionen malament) doncs torno a la casella de sortida, em torno a sentir malament i tot aquest valor que havia posat desapareix i costa tornar a ser firme. Que puc fer per a posar limits i que ningu em debiliti i ser constant?
Laura Centellas

Hola!
Doncs segurament necessites un temps d'entrenament i aprenentatge. Fa molts anys que funciones posant més atenció als altres que a tu, per tant, és natural que ara et costi canviar la teva manera de fer, no trobes?
Aquí tens alguns passos per començar a canviar:
- Escriu en un paper totes les situacions en què sents que no has posat límits
- Al costat escriu quina hauria d'haver sigut la teva reacció.
- Comença a practicar el NO amb petites coses, com deixar els deures o no quedar amb algú perquè no et ve de gust.
- Intenta fer-ho un cop a la setmana i apunta les conseqûències que té.
Mica en mica sentiràs que et sents amb més força per marcar el que vols i el que no vols.
Una abraçada!
La Laura Centellas